Dures crítiques de la CUP contra el president de la Generalitat, Salvador Illa, per la seva proposta d'ampliar l'aeroport del Prat. Els anticapitalistes han acusat el líder socialista de "negacionisme climàtic" i han registrat una petició de compareixença al Parlament per tal que doni explicacions davant dels diputats que representen el poble de Catalunya. La sol·licitud de compareixença dirigida a la Mesa, que ha avançat l'ACN, l'ha signat el diputat Dani Cornellà. El diputat anticapitalista ha denunciat que la proposta del Govern, que afectaria la Ricarda i el Remolar, forma part de "les polítiques del negacionisme climàtic, equiparables als partits d'extrema dreta". Amb tot, ha instat Esquerra Republicana i els Comuns a posicionar-se amb els anticapitalistes de forma "clara" en contra del projecte i "no ser també la crossa del PSC".

En roda de premsa des del Parlament, el diputat cupaire ha exigit al president Illa que "no giri l'esquena a la ciutadania del nostre país" i li ha reclamat que "doni la cara". De la mateixa manera, ha reclamat al Govern que "rectifiqui" i s'oposi a una ampliació de l'aeroport "que només defensa Foment del Treball i el govern espanyol".  "La gestoria Illa evita debats incòmodes al ple del Parlament. Sempre per la porta del darrere, a cop de decret, sota les ordres del PSOE des de Madrid", ha insistit el diputat de la CUP al Parlament, que ha lamentat que "així no es pot governar el país". Cornellà també ha denunciat que la proposta d'Illa "va més enllà de les propostes esbojarrades que havíem escoltat fins ara", perquè "destrueix" tant la Ricarda com el Remolar. "Això a la CUP en diem polítiques del negacionisme climàtic", ha conclòs.

L'acord del Govern amb Aena

El president de la Generalitat, Salvador Illa ha anunciat aquest dimarts un acord amb Aena per invertir uns 3.200 milions per ampliar 500 metres la tercera pista del Prat, construir la terminal satèl·lit i remodelar la T1 i la T2. De fet, l'acord preveu renaturalitzar unes 250 hectàrees de terreny agrícola i que les obres estiguin enllestides el 2033. La pista, concretament, passarà de 2.660 metres a 3.160 per poder acollir “vols intercontinentals amb avions de buc ample i amb la mínima incidència possible en els espais d’interès natural”. La previsió de l'executiu socialista és poder aprovar el pla director l’any 2028 per començar l’execució l’any 2030 i tenir-ho tot enllestit l’any 2033 per tal que entri en funcionament.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!