La presidenta del grup parlamentari dels Comuns al Parlament, Jéssica Albiach, ha instat el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, a què sigui “igual de valent” amb els fons voltor com ho és amb el president dels Estats Units, Donald Trump. En el marc d’una jornada municipalista de la formació d’esquerres a Sant Feliu de Llobregat, ha assegurat que la crisi d’habitatge és un tema pendent que s’ha d’arreglar fent complir les lleis, barrant el pas al fons voltor i garantint uns preus dels lloguers que “no es mengin el 60% dels salaris”. I per a fer-ho, Albiach ha reivindicat la repetició de la coalició de govern entre Sumar i el PSOE a l’Estat espanyol. Si no, “podem tenir un ensurt molt gran i trobar-nos a Feijóo de president i a Abascal de vicepresident”, ha advertit la líder dels comuns a la cambra catalana. Albiach ha centrat la seva intervenció en l’habitatge i, en aquest sentit, ha reclamat a Junts que el pròxim dimarts doni el seu vot favorable al reial decret d’habitatge aprovat pel govern espanyol com a part del paquet de mesures per afrontar les conseqüències de la guerra a l’Orient Mitjà, i que “no deixi tirats a 750.000 catalans”.
“La gran prioritat i l’obsessió” del partit “és l’habitatge”, ha reconegut la líder dels Comuns al Parlament durant l’acte. En el seu discurs, ha opinat que “està molt bé” que Sánchez “vulgui ser l’antagonista de Donald Trump, però necessitem antagonisme als fons voltor que ens expulsen de les cases i els barris”, ha reclamat. “Està bé ser l’antagonista de Trump, però cal arreglar el problema de l’habitatge al nostre país”, ha dit Albiach. I en clau d’habitatge s’ha preguntat “per què des del Ministeri de Consum”, que lidera Pablo Bustinduy, de Sumar, “es fa més per l’accés a l’habitatge que des del Ministeri d’Habitatge”, que encapçala la socialista Isabel Rodríguez. Albiach ha criticat la falta d’ambició del pla d’habitatge presentat pel govern espanyol que, assegura, “destina a Catalunya en cinc anys, el mateix que nosaltres li hem arrencat al Govern per un any”. Malgrat assegurar que “100% volen tornar a tenir un govern de coalició a l’Estat”, ha advertit que si no s’impulsen mesures per solucionar la problemàtica amb l’habitatge, PP i Vox arribaran al poder a l’Estat.
Demana a Junts que aprovi el decret d’habitatge
Albiach també s’ha referit a Junts en la seva intervenció a l’acte ‘Caminem cap al 2027’, on han participat actes electes, equips locals i la direcció nacional de la formació, i entre els quals hi ha estat present el candidat a l’alcaldia de Barcelona, Gerardo Pisarello. La líder dels Comuns ha demanat a la formació independentista que validi el decret de pròrroga automàtica dels contractes de lloguer que se sotmetrà a votació el pròxim dimarts al Congrés dels Diputats. “Estaria bé que Junts pugui aclarir-ho, perquè encara no ha dit clar que votarà”, ha afirmat, “i tot sembla que hi podrien votar en contra”, ha pronosticat. “Quina manera és aquesta d’estimar Catalunya i la seva gent? Junts vol que les famílies que han estat anys pagant religiosament el seu lloguer ara es puguin veure expulsades de casa?”, s’ha preguntat.
Albiach els ha recordat que el decret vol evitar que “milers de persones a Espanya i Catalunya es quedin a la intempèrie enmig d’una crisi de l'habitatge”. Des dels Comuns, doncs, han demanat que Junts que “no deixi tirats a 750.000 catalans” i que en els tres dies que falten, encara es pot arribar a un acord. “El decret no va de partits, ni singles. Va de tenir una vida digna i que 750.000 catalans es mereixen tranquil·litat i poder aixecar el cap”, ha conclòs.