No han passat ni 24 hores des que es va fer pública la notícia que el Consell General del Poder Judicial (CGPJ) està investigant el jutge Juan Carlos Peinado per l'interrogatori que va fer al ministre de Justícia, Félix Bolaños, com a testimoni en la causa oberta contra Begoña Gómez, que una segona investigació ha vist la llum. Segons ha avançat la Cadena SER aquest dijous, el promotor d'Acció Disciplinària del CGPJ, Ricardo Conde, ha obert noves diligències contra Peinado en un cas de presumpta malversació relacionat amb el gerent de l’empresa municipal de transports de Madrid. El cas es va acabar arxivant després que el termini d’instrucció expirés.
Segons documentació a la qual ha tingut accés la citada emissora, tot comença amb una queixa presentada pel diputat del PSOE al Congrés, Guillermo Hita, qui acusa el jutge Peinado "d'incompliment de deures" per no prorrogar el termini d'instrucció del cas, quan era necessari i les acusacions populars exercides per Podemos i Més Madrid ho havien sol·licitat amb antelació.
Peinado va respondre tard a les peticions de les acusacions
El cas investigava un possible sobrecost en la contractació d’Okdiario per a l’organització d’un acte de l’Empresa Municipal de Transports de Madrid. El termini inicial per a la investigació era d’un any i acabava al gener. Abans de la seva finalització, les acusacions van demanar ampliar-lo sis mesos més i acordar una sèrie de diligències, però Peinado no va respondre fins a l’abril.
Concretament, l’1 d’abril va emetre una providència que aprovava les diligències i l’endemà va prorrogar la investigació. Les defenses van recórrer, i la Secció 30 de l’Audiència Provincial va donar-los la raó: la decisió del jutge havia arribat fora de termini i, per tant, era nul·la. Setmanes més tard, Peinado va tancar el cas, que, segons la queixa del diputat, va quedar "inconclús per no haver-se acordat la pròrroga en el moment oportú".
Després de rebre la queixa a través de la unitat d’atenció ciutadana del Consell General del Poder Judicial, Ricardo Conde va decidir iniciar les diligències informatives, el tràmit habitual davant aquest tipus de comunicacions. Ara s’obre un procediment intern durant el qual el magistrat pot defensar-se i presentar al·legacions. La resolució final pot ser proposar un expedient sancionador i continuar amb la investigació, o bé recomanar directament l’arxivament del cas.
Així doncs, aquesta investigació se suma a la que afecta el ministre Bolaños, que va presentar dues denúncies, una el 4 de juny i l'altre el 29 de juliol, per informar de les presumptes "irregularitats" comeses pel jutge durant el seu interrogatori.