Una carta del delegat del govern espanyol a la Comunitat de Madrid, Francisco Martín, a la presidenta del govern autonòmic madrileny, Isabel Díaz Ayuso, ha acabat sent interceptada pel cap de gabinet de la política popular, Miguel Ángel Rodríguez, que s’ha negat a fer-li arribar la missiva. La raó d’aquesta negativa respon al fet que Rodríguez ha considerat que la carta de Martín estava escrita en un to poc respectuós vers la presidenta. Així doncs, ha respost la carta del delegat amb una altra carta per informar-lo que no la faria arribar a Ayuso i que si volia que el missatge li arribés a la presidenta, la reescrivís amb un altre to més respectuós.

Aquesta situació l’ha exposat a les xarxes socials el PSOE de Madrid, que ha publicat les dues cartes per tal de compartir els fets. La carta de Martín, amb data 14 de juliol, demana a Ayuso que reconsideri una decisió del govern autonòmic que ha refusat reubicar una víctima de violència de gènere i mare soltera que ha estat desallotjada d’un habitatge social després d’un procés judicial impulsat contra ella per part del govern d’Ayuso. “Aquesta família va ser desallotjada per mandat judicial instat pel govern de la Comunitat de Madrid, titular de l’immoble a través de l’Agència d’Habitatge Social”, recorda el delegat del govern espanyol en la seva carta.

El fet que la dona i els seus fills ni hagin rebut una alternativa per part de la Comunitat de Madrid és el que ha provocat la reacció de la delegació del govern espanyol, que demana a Ayuso que “reconsideri la seva decisió i assumeixi amb urgència extrema les competències que li corresponen a aquest respecte”. En la missiva, el delegat del govern també li demana a la presidenta que "assumeixi el lideratge que li correspon i posi tots els mitjans del seu govern al servei de solucions reals i urgents per als seus fills, així com que possibiliti la participació de l'administració que dirigeix en els treballs que puguin servir per pal·liar el patiment dels veïns i veïnes" del bloc d'on la dona i els seus fills van ser desnonats.

La resposta àcida de Miguel Ángel Rodríguez

La demanda del delegat del govern espanyol a Madrid ha estat contestada per Miguel Ángel Rodríguez amb una carta molt més curta, on el cap de gabinet d’Ayuso li replica que la carta ha estat rebuda, però li admet que “no l’enviaré a la presidenta de la Comunitat de Madrid per al seu coneixement per la seva falta de respecte”. Tot seguit, Rodríguez demana al delegat del govern espanyol que “escrigui a la presidenta amb el decòrum que implica el càrrec de vostè”. A més a més, afegeix, “si no és capaç d’entendre el que vostè representa, no torni a enviar cartes amb aquesta mala educació”.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!