L'expresident de la Generalitat Valenciana, Francisco Camps, s'ha proposat aprofitar el moment de desgast del president Carlos Mazón per la gestió de la DANA i arrabassar-li el lideratge del PP valencià i presentar-se com a candidat del PPCV. Camps ha iniciat el curs polític aquest divendres a Alacant davant unes 500 persones en el "primer acte important" del seu "camí cap a la presidència regional del PP". Cap càrrec institucional del PP de la província ha estat present al sopar d'inici de la campanya de Camps, on ha demanat a la direcció general del partit que convoqui el congrés regional del PPCV que "faci possible que tots els militants de la Comunitat tornin a incorporar-se a les decisions de partit". Segons ha defensat el seu objectiu és donar-li al partit "la dinamització que necessita" per tornar a aconseguir "majories absolutes", tant per al País Valencià com perquè "Feijóo sigui el nou president del govern espanyol". Camps ha assegurat que és "l'únic que vol presidir el partit en la Comunitat", i ha afegit "vull guanyar i treballaré tots els dies per recuperar els votants que s'està portant un altre partit".
La il·lusió de Francisco Camps
Francisco Camps ha reclamat que el congrés regional se celebri "sense por, sense cotilla, en plena llibertat, il·lusió i esperança", ha defensat la necessitat que el PP recuperi el discurs de centredreta i ha remarcat que és fidel al partit. L'expresident popular ha fet aquestes peticions en un sopar amb militants i simpatitzants del partit a Alacant, en la qual ha participat també l'exalcaldessa d'Alacant, Sonia Castedo. Ha defensat que un congrés "no és qüestió de canviar una persona per una altra", és "una cosa molt important", perquè en els congressos celebrats pel PPCV s'han debatut qüestions com les infraestructures, el finançament i l'aigua, entre altres temes. "És important tornar a debatre i tinc il·lusió per definir els pròxims anys de la Comunitat Valenciana" i per a fer possible que el PPCV "sigui el punt de suport imprescindible, definitiu i sòlid perquè Feijóo sigui el pròxim president del govern espanyol" i "ho sigui per majoria absoluta", ha assenyalat.
Camps, que insisteix en la seva lluita per tornar a la primera línia política, ha tornat a desafiar Mazón el seu propi feu. "Vull que aquest partit torni a ser la referència inexcusable de la societat valenciana i de la societat espanyola", ha afegit. L'exdirigent popular ha qualificat que de "molt complexa" la circumstància electoral perquè "hi ha un partit polític que en aquests moments està emportant-se part dels votants del nostre partit". "El nostre partit és la casa comuna del centredreta. El nostre partit va néixer per a ser el projecte polític que agrupa a tots els votants del centredreta. No podem permetre ni un segon més que no hi hagi un discurs per fer possible que la gent que no ens està votant torni a votar-nos a nosaltres", ha dit.