Xavier García Albiol surt indemne de la querella que havia presentat la líder de Guanyem Badalona, Dolors Sabater, contra l'alcalde de la ciutat per haver llegit, durant un ple municipal, les dades mèdiques d'una persona sensesostre que va morir el juny de 2024. El jutjat d'instrucció 3 de Badalona ha arxivat la querella perquè "no existeixen indicis de delicte" de descobriment o revelació de secrets, segons la sentència. L'alcalde badaloní va llegir un correu amb alguns detalls sobre la mort de l'home en el marc d'un debat a l'Ajuntament sobre sensellarisme. El jutge, però, argumenta la sentència pel fet que reconeix l'autoritat de l'alcalde per demanar i exposar informació que permeti "donar resposta a les qüestions que se li plategin durant el ple".
Els fets es remunten a un ple de l'1 de juliol del 2024 —es va transmetre en directe— quan després de ser qüestionat per la falta d'atenció als sensesostre, Albiol va llegir parcialment l'informe mèdic. “Com que va ser a l'Hospital de Badalona, tinc aquí, no el comunicat, perquè això és privat, però sí el perquè va morir aquesta persona, i li ho llegiré textualment. M'ho han enviat des de l'Hospital”, va afirmar el batlle. Seguidament, Sabater va criticar l'actuació d'Albiol per la invasió en la intimitat del mort i va denunciar al popular. El jutge, que va constatar que la lectura parcial de l'informe mèdic en el ple incloïa "dades especialment sensibles", ara ha considerat que l'alcalde no ha incorregut en cap delicte.
Tampoc el jutge veu delicte amb relació a la possible filtració d'informes mèdics per part de l'Hospital de Badalona, on va estar ingressada la víctima abans de morir. El magistrat no veu acreditat que aquests informes haguessin sortit del sistema informàtic del centre i insisteix que Albiol "en cap moment va identificar a la persona".
Albiol acusa l'oposició d'anar contra ell
En una publicació a les xarxes socials, Xavier García Albiol ha acusat l'oposició d'intentar "guanyar als jutjats el que no guanyen a les urnes", traient pit de la majoria absoluta de la qual disposa des dels darrers comicis. "Hi ha partits de l'oposició de Badalona que estan disposats a intentar-ho tot per tal que no guanyem", ha etzibat l'alcalde.
El juzgado desestima y archiva la querella de la candidata de la CUP Dolors Sabater contra mi persona. Tal y como manifestó ella misma, sus intenciones eran muy claras: acabar con mi carrera política y conseguir que me inhabilitaran. La mezquindad de algunas no tiene límites.… pic.twitter.com/tjgPo5OcyD
— Xavier García Albiol (@Albiol_XG) September 4, 2025