L'economista Santiago Niño Becerra ha assegurat que l'actual crisi econòmica en realitat va començar l'any 2007, quan va acabar el model d'abans de la revolució digital. Niño Becerra ho ha assegurat en relació amb una informació de El Nacional que apunta que la inflació ha provocat que es tornin a comprar marques blanques als supermercats. "No només als Estats Units s'estan produint canvis en el consum privat. (Ja saben el que en penso: estem en una crisi que va començar el 2007)", ha insistit l'economista.

Quan va esclatar la crisi del 2007, molts dels consumidors de l'Estat van deixar d'omplir els carros amb productes de primeres marques, més populars i suposadament de més qualitat, i els van canviar pels aliments de marques blanques, que costaven molts menys diners a unes butxaques que intentaven quadrar comptes. Aquesta mena de consum ha tornat a les llars espanyoles en un context molt complicat marcat per una espiral inflacionista que no sembla que hagi d'aturar-se en els pròxims mesos i que ha fet augmentar de manera molt notable el preu de la cistella de la compra. Aquestes marques ens recorden l'època de crisi i amb les males perspectives davant d'una tardor que es preveu complicada, els ciutadans hi han tornat a recórrer. 

Especialment, el consum de marques blanques creix en els productes d'alimentació: ja suposen la meitat de la compra (49,4% contra el 50,6% de les marques del fabricant específic). Així, la despesa en aquestes marques blanques ha crescut ja un 17,1%, mentre que les identificades com a més "cares", només creixen un 8%. Aquesta diferència es pot anar eixamplant en els pròxims mesos si la crisi econòmica s'agreuja. 

A Alemanya passa el mateix fenomen, i el primer resultat és que ha caigut la venda de productes ecològics. "A causa del fort augment dels preus, els alemanys recorren cada cop més a productes més barats. Per als primers proveïdors de marques ecològiques comença la lluita per a l'existència", ha assenyalat el diari econòmic Handelsblatt. El diari cita el cas de l'empresa Shuyao de Düsseldorf, que venia tes orgànics i gots sostenibles, i ha anunciat la fallida quan anava a celebrar el 16e aniversari. La meitat dels 19 empleats eren persones amb discapacitat que tenien dificultats per trobar feina al mercat laboral. El ministeri alemany de Treball i Afers Socials va concedir el 2020 a Shuyao el "Premi d'Inclusió de l'economia alemanya".

Niño Becerra s'ha escudat en les paraules del president francès, Emmanuel Macron, que ha pronosticat sense embuts "el final de l'abundància". 

"Ho comentàvem fa un parell de dies: quan els polítics abandonen les paraules boniques i diuen coses com aquestes és el senyal més clar que venen problemes seriosos", ha advertit.