Twitter s'ha omplert aquest matí de fotografies de diferents fonts de Catalunya ocupades per ànecs de joguina. Sota el hashtag #aneguets, diferents persones relacionades amb la CUP han anat tuitejant aquestes fotografies acompanyades del web itambelaigua.cat, que dirigeix a una pàgina que només conté un compte enrere. Fins ara.
En arribar el comptador a zero, ha aparegut el missatge que els anticapitalistes volien enviar: "Movem-nos! Remunicipalitzem l'aigua", que anava acompanyat d'un vídeo i d'una altra frase que resa "L'aigua és de totes i la repartirem entre totes".
Història simbòlica
En el vídeo es veu com un home ric gestiona enmig del desert l'aigua del poble a toc de campana mentre es beu un gintònic en una banyera plena d'aigua. Un home que porta la seva planta a regar o una dona que es renta les dents i espera que l'home li proporcioni l'aigua justa per esbandir-se són alguns dels exemples que han utilitzat per denunciar que la gestió de l'aigua sota les grans corporacions "ha portat a la vulneració dels drets de les persones, però també dels nostres ecosistemes".
Segons més tard, una nena intenta agafar-li aigua de la banyera i ell li pregunta si no li han ensenyat que no ha de robar i la petita li respon que "l'aigua és de tots". Davant d'això, el ric diu que si l'aigua és a la seva banyera, vol dir que és de la seva propietat: "Si jo no tingués aquesta banyera, tu no podries omplir la teva pistoleta".
La nena llavors li demana el tiquet de la banyera i els del suposat partit li diuen que és seva perquè fa molts anys que governen. Ella decideix anunciar al poble que no tenen el tiquet i després tots li anuncien que "l'aigua és de totes i la repartirem entre totes". Al final del curt surt el famós aneguet groc.
Els tuits
Hores abans, els tuits amb el hashtag #aneguets i la seva possible relació amb la CUP havien intrigat els usuaris de la xarxa social. Entre ells, David Fernández ha penjat una imatge de la font de la plaça Catalunya plena d'ànecs grocs. Per què serà? "Curiós", titula.
Curiós.#aneguets a plaça Catalunya.
— David Fernàndez #YPG (@HiginiaRoig) 10 de novembre de 2016
Ara mateix. pic.twitter.com/AWRN5Ja5h8
El tinent d'alcalde de Badalona i membre de Guanyem Badalona, Jose Téllez, s'ha qüestionat que "de què va això?" i ha publicat una fotografia amb una font de la seva ciutat.
A #Badalona també n'hi han de #Aneguets grocs d'aquests. De què va això?? Signen aquesta web https://t.co/mUkLEZG3ki pic.twitter.com/LIjnyuyWxD
— Jose Téllez (@JosepTellez) 10 de novembre de 2016
El regidor de SOM Gramenet Aitor Blanc ha afegit un punt més i ha penjat fotografies amb etiquetes amb el nom del web.
A #SantaColoma #Gramenet també hi ha #aneguets grocs a la font de la Plaça de la Vila. Hi ha adhesius amb https://t.co/uT8OrLLhi7. Què és? pic.twitter.com/VoEy9LkyK5
— Aitor #sensepor (@aitorblanc) 10 de novembre de 2016
I així una infinitat de tuits que han anat apareixent aquest matí a la xarxa, entre membres cupaires que obren la incògnita i ciutadans que, encuriosits, es pregunten que què és això.