La Direcció General de la policia espanyola ha emès una directiva a totes les comissaries del País Valencià en què demana que als espais policials on s'ofereix atenció directa a la ciutadania, com a les oficines de denúncies i atenció a la ciutadania o a les oficines on es fa la documentació com el DNI o el passaport, es procuri, en la mesura del possible, que cada torn tingui com a mínim un funcionari atengui en català a aquells que ho desitgin.

Aquesta nova ordre arriba després de les reclamacions de la Plataforma per la Llengua, que amb anterioritat havia denunciat diverses situacions de discriminació, com ara la de dos agents de la policia espanyola  que van reconèixer "excés de zel" per haver discriminat un ciutadà a Elx. La policia espanyola, alhora, reconeix que aquest tipus de denúncies "reapareixen amb certa freqüència" al País Valencià.

Per la seva part, la Plataforma per la Llengua valora aquesta instrucció del CNP com "un pas endavant" en la defensa dels drets lingüístics per part dels cossos policials. El delegat de la Plataforma al País Valencià, Manuel Carceller, ha indicat que celebra, especialment, que el text destaca que la premissa fonamental és que "no s'ha de qüestionar el dret que els valencians tenen a ser atesos en la seva llengua". 

L'entitat també recorda que el codi intern de la policia espanyola demana d'evitar "qualsevol actuació que suposi una discriminació per raó de llengua", entre d'altres motius. Malgrat això, aquesta instrucció afecta només el País Valencià i no n'existeix cap de similar per a les Illes Balears o Catalunya, territoris on els cossos policials també han protagonitzat discriminacions lingüístiques.