Adif Alta Velocitat, iniciarà dilluns vinent 2 de juliol una nova fase de les obres d'implantació de l'ample internacional en el tram València-Sagunt del Corredor Mediterrani. Els treballs es prolongaran fins al 31 d'agost, i s'han programat en els mesos d'estiu per reduir les afectacions als serveis ferroviaris.

Respecte els serveis de Llarga Distància del Corredor, durant aquest període se suspèn la circulació de vuit serveis Euromed, quatre per sentit, entre València i Barcelona i viceversa i un servei de Talgo entre València i Barcelona. A fi de mantenir l'oferta de places habituals, la resta dels serveis Euromed que transiten entre ambdues ciutats circularan en doble composició, amb el doble de les places habituals, fins a l'acabament dels treballs.

D'altra banda, l'oferta dels serveis de mitja distància en les relacions València-Barcelona, València-Tortosa i València-Teruel-Zaragoza es manté en la seva totalitat. Els trens de Mitja Distància de la connexió València, Tortosa i Barcelona circularan en doble composició, i alguns d'ells comptaran amb noves parades en algunes estacions del tram afectat per afavorir el trànsit.

Final de trajecte Ave Madrid Castelló, amb autobús

En la primera fase dels treballs| sobre la infraestructura, entre el 2 de juliol i el 17 d'agost, els viatgers de l'AVE Madrid-Castelló amb sortida de Porta d'Atocha a les 9.40 hores seran encaminats des de l'estació València Joaquín Sorolla en un servei d'autobús fins a Castelló, a fi de garantir la mobilitat.

De la mateixa manera, els usuaris a bord de l'AVE Castelló-Madrid amb sortida al migdia realitzaran el trajecte amb autobús fins a València, des d'on continuaran el viatge amb l'AVE fins a la destinació final. Els altres dos serveis AVE entre Madrid i Castelló, un per sentit, circularan amb normalitat durant tot el trajecte.

Des de Renfe subratllen que els horaris s'han adaptat a aquesta situació per "donar el millor servei possible, tant als viatgers de Rodalia com de Mitjana i Llarga Distància" i expliquen que els ajustaments han estat el motiu pel qual fins ara no ha estat possible posar a la venda els trens afectats per les obres.