La Unió Europea no ha inclòs la connexió ferroviària  Saragossa-Terol-València, del Corredor Cantàbric-Mediterrani, dintre de la Red Transeuropea de Transport per al període 2021-2027. Encara que l’actual ministre espanyol  de Transports, José Luis Àbalos s’ha compromès davant els president  d’Aragó, Lambán i del País Valencià, Puig, a que la Comissió prenga en consideració aquesta proposta, el ben cer és que, ara per ara, encara és un somni la possibilitat de millorar la via de comunicació ferroviària des de Santander o Bilbao que facilite l’exportació dels seus productes mitjançant el Port de València, que és el primer d’Espanya en moviment de contenidors i cinquè d’Europa. Com també ho és el desig de millorar les connexions  ferroviàries de rodalies per unes poblacions de les que ningú s’ocupa ó rebaixar el temps de viatge en tren des de València a Bilbao que està fixar en nou hores, el de València-Terol, i d’altres.

Estos son alguns exemples del per què la societat civil aragonesa i la valenciana, liderada en aquest cas per les associacions veïnals, han convocat diumenge una concentració a la ciutat de València per fer valdre el seu clam i forçar que es reconsidere l’oblit  d’aquesta infraestructura tan important  per al teixit empresarial i social dels territoris afectats.

“Millorar la qualitat de vida dels ciutadans”

Els veïns no volen quedar-se al marge del debat, ni de la redacció final del projecte: “volem influir en el procés per que es tracta d’una via que millorarà  la qualitat de vida dels ciutadans" ha declarat Juan Antonio Caballero, interlocutor de les associacions i confederacions  veïnals  de Saragossa, València i Sagunt

La convocatòria  compta amb el suport dels governs autonòmics d’Aragó i el País Valencia i l’adhesió de partits polítics, organitzacions empresarials i sindicats. Pel moment, la Comissió Europea sí contempla finançar la connexió del Corredor Cantàbric-Mediterrani via Saragossa-Tarragona-Port de Barcelona però les obres de millora de la via ferroviària Sagunt-Terol-Saragossa les està  pagant, principalment, l’Autoritat Portuària de València.