Marques de gran prestigi van reconeixent que el respecte per la religiositat dels seus treballadors és cada vegada més necessària, no només per adequar-se a les normatives vigents sinó per millorar la productivitat.

Google es troba al capdamunt del rànquing d’inclusió religiosa segons l’Índex REDI. Això significa que és una de les empreses on, segons els indicadors, es té cura de la fe i la religiositat dels seus treballadors. Entre les millors empreses figuren també entitats financeres i marques que potencien la inclusió entenent que la religió és una parcel·la a tenir en compte quan fitxen algú, i quan hi estableixen una relació laboral. No és una nota al peu de currículum, sinó una necessitat a tenir en compte quan es planegen vacances, alimentació, horaris i espais.

Google encara n'és una excepció. De moment aquesta dimensió religiosa de les persones no és tinguda en compte de manera majoritària pels ocupadors, que pensen que la fe és un assumpte personal.

L'Índex REDI, una iniciativa de la Religious Freedom and Business Foundation, remarca que la diversitat, l’equitat i la inclusió es mesuren també incloent la religió, que no és un assumpte menor. Certament les empreses no han fet una espontània conversió empresarial voluntària, sinó que s’hi veuen obligades. Les lleis sobre la llibertat religiosa, la llibertat d’expressió i la protecció envers els llocs de treball opressius han fet saber a les companyies quins són els requeriments mínims per a l’acomodació de la religió.

L’Índex REDI apareix anualment i es basa en 100 empreses incloses a la revista Fortune i ofereix dades sobre la gestió de la religió dins les multinacionals.

Facebook, Apple, American Express i Dell també es troben entre les empreses que han obert les seves polítiques a la diversitat religiosa.

Les millors, incloent-hi Google, són Alfabet, Intel, Target, American Airlines o Tyson Foods, que emergeixen com a exemple d’entitats que han aplicat polítiques per garantir l’exercici del dret a la llibertat religiosa dels seus empleats.

Raça, orientació sexual, discapacitat i veterania (als Estats Units la inclusió passa per reconèixer alguns privilegis als veterans de guerra) són els indicadors més presents –a part del gènere i la sostenibilitat– a les empreses, i ara la fe hi està entrant. És una manera d’entendre que els drets no s’exerceixen a estones, ni són un caprici d’individus excèntrics.

No es tracta només de reconèixer que la fe és una dimensió rellevant, sinó que faciliten amb mesures que aquesta es pugui viure. També són empreses que destaquen per implementar mesures per a la conciliació familiar, la cura, l’esport o temps d’oci per als seus treballadors. Són gent que ha entès que si a la feina ens ho passem bé, estem còmodes, tenim espais per aturar-nos, moure’ns, menjar bé fins i tot pregar, rendim més. No és una acció de bona voluntat empresarial sinó de rendibilitat.