Un dels gegants de la indústria d'automòbil asiàtica, Geely, té molt clar que un dels mercats en els que més èxit pot tenir no és precisament de la Xina, que també, sinó el mercat europeu.
Entre altres coses perquè és un mercat en el que, per molt que la quota de mercat dels elèctrics ara molt bons respecte a la dels motors de combustió o els motors híbrids, cada vegada són més els conductors a Europa els que estan decidits a fer el pas definitiu i optar per un model 100 × 100 elèctric.
En aquest sentit, tan sols fa falta veure algunes de les propostes de les marques que formen part d'aquesta matriu Xina, entre elles Volvo, Polestar o Lynk & Co, per adonar-se que l'aposta pels models elèctrics prèmium és més que evident per part del fabricant.
De fet, una de les grans notícies que ha donat el fabricant al recent saló de l'automòbil de Xangai és, malgrat que era ja un secret a veus, que una de les seves marques serà present també al territori europeu, encara que de moment a la tan sols a dos països.
Zeekr, de Geely, arribarà a Europa, però només a Suècia i els Països Baixos
No és altre que el fabricant de models elèctrics prèmium Zeekr, una de les millors apostes del gegant asiàtic que arribarà a Europa de la mà de dos models, una berlina i un crossover que, evidentment, estan destinats a un públic que no tingui precisament un pressupost gaire ajustat i que el que cerca és fer-se amb un model elèctric prèmium però no vull saber res de les marques prèmium clàssiques a les carreteres europees.
El curiós del cas és que, a diferència del que estan realitzant en altres fabricants asiàtics, en aquest cas l'inici de comercialització d'aquesta marca Europa passarà per tan sols dos països: Suècia i Països Baixos.
De moment no se sap res apropa futurs preus dels Zeekr X i Zeekr 001, ni tampoc no se sap res de les possibilitats quant a configuració mecànica que el fabricant per a doncs per a la venda en aquests dos mercats, però és evident que, tenint en compte que van dirigits a un públic prèmium, no seran opcions que tinguin preus molt assequibles.
El que és cert és que, com bé saps en Tesla així com en la resta de marques que estan apostant per l'electrificació, com és el cas del grup Volkswagen, són cada vegada més els fabricants que arriben des d'Àsia per posar al mercat opcions realment molt atractives.