Amb poc mes de 3.200 vendes des de començament d'any, Volvo ja sap que no serà gens fàcil continuar buscant el seu buit al mercat. D'una banda, perquè és una marca prèmium i, per tant, els seus preus són més cars, per la qual cosa la seva quota de mercat és menor. Per un altre, perquè té per davant a les tres marques prèmium més top a Espanya: Mercedes, Audi i BMW.
Això sí, dins de les dificultats, a Volvo són sabent sortir a la superfície gràcies a dos models que poden presumir de tenir un punt molt al seu favor: el seu preu. No són d'altres que els XC40 i XC60, el SUV compacte i el SUV de mida mitjana.
Dos models que, si bé és cert que tenen preus més elevats que els de la immensa majoria de marques del mercat, també ho és que es queden un esglaó per sota dels preus de les tres prèmium alemanyes.
És per això que a Volvo no estan fent cap altra cosa que potenciar les seves vendes amb promocions, ja siguin més o menys generoses quant a descomptes. Una estratègia que els està ajudant que, sobretot en el cas del SUV compacte, siguin cada vegada més els que ho veuen amb molt bons ulls.
El Volvo XC40 creix en vendes a l'abril i torna a ser un dels SUV prèmium més reeixits
En el mes de març aquest SUV compacte, que té entre altres rivals a models tan top com el Mercedes GLA, el BMW X1 o l'Audi Q3, va aconseguir una bona xifra de vendes atès el seu mercat: 280 matriculacions. Tanmateix, ha estat el mes d'abril on la marca sueca ha doblat les seves vendes, en aquest cas amb una xifra de 577 matriculacions en el seu XC40.
D'aquesta forma, el SUV compacte pot presumir d'ocupar la posició 56 en el rànquing general a Espanya. És més que evident que no és una posició que faci d'ell ni de Volvo una model i una marca determinant al nostre mercat, però sí que evidencia que, entre els que busquen un model prèmium, sí que cada vegada són més els que ho tenen en compte.
Especialment aquells que, per molt que sí que estiguin disposats a fer un esforç per fer el salt i tenir un SUV millor que els generalistes, tampoc no volen paga l'extra, en molts casos exagerat, que implica anar a buscar un Audi, un Mercedes o un BMW.
Amb un preu més baix que aquests però amb una qualitat molt superior als Seat Arona, Peugeot 2008, Toyota C-HR i companyia, aquest SUV de Volvo és una opció molt top en aquest segment. Veurem com acaba l'any però, almenys de moment, és evident que aquest SUV continua fent petits passos a Espanya per acabar sent, entre els SUV prèmium, un dels més reeixits.