Volkswagen ha demostrat un any més que sap molt bé com ser una de les marques que dominen al mercat espanyol. I és que els germànics han acabat en una més que meritòria quarta plaça a nivell de vendes totals, amb tan sols Seat, Peugeot i Toyota per davant.

Una quarta posició que, ull, tenint en compte que els alemanys pot presumir de ser una marca que es queda a mig camí entre una de generalista i una de prèmium, té encara més mèrit. Els seus models no lluiten quant a preu amb models de marques com Seat i companyia, però cada vegada són més els que opten per fer aquest esforç extra i comptar amb aquest plus de qualitat que els alemanys imprimeixen als seus models.

I bona part de la culpa de l'èxit de Volkswagen arriba pel seu ampli catàleg de models desplegat al nostre país. En les llistes dels 100 més venuts podem trobar models de la marca com el Tiguan, el Golf, el Polo, el T-Cros o el T-Roc, les seves cinc millors armes al mercat espanyol.

Tanmateix, com passa també amb el Golf, que ja sap que està en perill la seva corona com a rei d'Europa quant a vendes, en Volkswagen és un altre el model que està començant a generar cert nerviosisme a la marca: el Tiguan.

Les xifres de vendes del Tiguan encenen l'alarma en Volkswagen, que sap que té un problema que no és fàcil de solucionar

No és que sigui un secret que temps enrere, abans de fet de l'arribada dels supervendes T-Cros i T-Roc, el Tiguan era el SUV per excel·lència als concessionaris de Volkswagen. Ara ja no ho és, i la diferència amb els seus germans petits no és menor.

Mentre el Volkswagen T-Roc ha aconseguit acabat l'any ni més ni menys que a la vuitena plaça dels més venuts i el T-Cros ha acabat en l'onzena posició, el Tiguan ho ha fet en una discreta posició número 40. No és un drama ni de bon tros, però a la marca saben que no és un problema que tingui una solució senzilla.

Primer, perquè el Tiguan ha rebut recentment un rentat de cara amb novetats tant en l'apartat mecànic com d'equipament, pel que la carta d'una nova imatge ja no està disponible i, segon, perquè el segment dels SUV de mida mitjana està caient a favor del dels SUV de mida compacta, on els T-Cros i T-Roc tenen molt pes.

Les xifres de vendes de desembre, amb 363 matriculacions, milloren molt les de novembre, amb 170 vendes, i frenen el drama. Tanmateix, a la marca alemanya saben que aquest 2022 podria ser un any 'perillós' per a un model, el Tiguan, que al seu dia va ser un referent però que ara està a la corda fluixa.