Després de ser adoptades pel Volkswagen ID.4, l'D.5 també rep les sigles GTX per a la que serà la versió més esportiva de la gamma. Un model ideal per als més passionals que assoleix 299 CV de potència i compta amb un sistema de tracció total que li atorga unes excel·lents prestacions. No obstant això, té un 'però' a tenir molt en compte.

La gamma ID. de Volkswagen és la que reuneix als models elèctrics de la gamma. Una divisió que a mitjà i llarg termini serà la substituta dels models convencionals de combustió interna. Els ID.3, ID.4, ID.5 o ID.Buzz seran els relleus dels Golf, Polo, Tiguan, T-Cros, T-Roc, etc.

Una gamma, la dels models ID., a la que Volkswagen ha volgut afegir versions per als més passionals. Per això està introduint les versions GTX. Aquestes variants vindrien a ser l'alternativa a les versions GTI. Encara que es pot dir que no és el que busca VW. En la firma alemanya són conscients que l'essència dels GTI no es pot replicar en un model elèctric. Però sí que pretenen aconseguir unes sensacions especials al volant, amb acceleracions fortes i molt caràcter.

Volkswagen ID.5 GTX2
Volkswagen ID.5 GTX / Volkswagen

La gamma del Volkswagen ID.5 rep una versió GTX

El Volkswagen ID.5 GTX vindria a ser la versió cupè del ID.4. Ambdós comparteixen molts elements en una semblança que s'esvaeix a partir del pilar B, on el ID.5 compta amb una caiguda important al sostre, aportant-li un aspecte notablement esportiu.

Al seu interior destaca una pantalla tàctil de 12 polzades per al sistema d'info entreteniment. I ve acompanyada d'una de 5,3 polzades per al quadre d'instruments digital. A més, la versió GTX compta amb un volant exclusiu, amb línies decoratives en vermell i les lletres GTX en el radi inferior.

Volkswagen ID.5 GTX
Volkswagen ID.5 GTX / Volkswagen

En l'apartat mecànic, el ID.5 GTX es configura amb un bloc que combina dos motors elèctrics. Un desenvolupa 109 CV i treballa en l'eix davanter. L'altre aconsegueix 204 CV i treballa sobre l'eix posterior. I en conjunt assoleixen 299 CV de potència. Són més que els 245 CV que ofereix el Golf GTI. Mentre que els altres dos ID.5 de la gamma ofereixen 174 i 204 CV, respectivament.

Aquest motor s'alimenta d'una bateria de 77 kWh, que és la mateixa que munten la resta d'ID.5. I aconsegueix 390 km d'autonomia. No és una xifra exagerada, però sí correcta per a les prestacions que ofereix. Accelera de 0 a 100 km/h en 6,3 segons i aconsegueix una velocitat màxima limitada electrònicament de 180 km/h.

Un 'però' important per al Volkswagen ID.5 GTX

La bateria es pot carregar en un punt de càrrega de corrent altern d'11 kW o en un de corrent continu de 135 kW. Això permet carregar el cotxe del 20 al 80% en només 36 minuts.

Una sèrie de bondats que venen marcades per un 'però' a tenir en compte: el seu preu. Perquè el VW ID.5 GTX arrenca en els 59.250 euros. I si vols omplir-lo d'extres el preu es dispara fins als 70.000 euros. Un preu pel qual es troben altres alternatives més prèmium al mercat i que, sens dubte, farà enrere a molts compradors. Gairebé 60.000 euros per un model que no arriba als 400 km d'autonomia no és una cosa que molts conductors estiguin disposats a gastar. Per moltes sensacions que atorguin aquests 299 CV de potència.