El Peugeot 3008, com passa també amb el 2008, s'ha convertit en una de les referències del segment dels SUV a Europa. Més enllà dels seus bons preus, bons equipaments i bones gammes mecàniques, un dels principals motius de l'èxit d'aquests dos SUV és el seu disseny.

Especialment en el cas del 2008, l'última generació del qual ha servit d'inspiració de cara al rentat de cara del 3008. Un 3008 que té a més en el seu disseny de l'interior u dels seus punts forts.

De fet, tan sols fa falta llançar un ull als esbossos que ha publicat Renault del qual serà el seu nou SUV, rival directe precisament del 3008, per veure que el model de Peugeot ha servit clarament d'inspiració per al nou Renault Austral.

L'interior del nou Renault Austral, inspirat en el del Peugeot 3008

Un Renault Austral que debutarà en aquesta pròxim primavera per obrir una nova batalla després de la sortida per la porta del darrere del Kadjar, un model que no ha complert les expectatives.

Com no, la marca porta ja temps publicitant l'arribada del seu nou SUV, entre altres coses amb diferents publicacions a les xarxes socials. Això sí, han estat uns esbossos de l'interior d'aquest nou i molt modern Renault els que han deixat a molts amb la boca oberta.

Entre altres coses perquè en ells es fa evident l'important pas endavant que han donat a la marca quant a disseny i connectivitat, amb la instrumentació digital i l'enorme pantalla central com les grans protagonistes d'aquesta interior futurista.

Renault Austral

L'esbós de l'interior del nou Renault Austral - Renault

D'altra banda, aquest impactant disseny i aquesta aposta per la tecnologia no es queda tan sols a l'interior. I és que Renault ha seguit els passos d'altres marques com Hyundai i Nissan i ha apostat per l'electrificació. La gamma d'aquest model estarà basada en motors de gasolina electrificats així com motors híbrids endollables.

El motor de 1.3 litres TCe amb sistema mild hybrid serà el que obri la veda per a més tard ser substituït per un nou 1.2 TCe amb diferents potències. I ull perquè serà aquest motor el que actuarà com basi per als híbrids endollables amb tecnologia «E-TECH Hybrid» amb fins a 200 CV.

La seva presentació arribarà a la primavera, i serà llavors quan coneixerem tots els detalls d'un nou Austral que, sens dubte, té el 3008 tant com inspiració com en el punt de mira.