En Toyota són molt conscients que d'aquí a un futur no molt llunyà seran els cotxes 100 × 100 d'elèctrics els que realment dominen les carreteres a nivell mundial. És per això que, al marge de continuar treballant en la seva tecnologia de motors híbrids auto recarregables, un tipus de mecànica que ha convertit el fabricant japonès en la referència a nivell mundial dins de la indústria de l'automòbil, en Toyota estan treballant també en ampliar cada vegada més la seva gamma de models 100 × 100 d'elèctrics.
En aquest sentit, expliquen des de l'etorno del fabricant que la idea que tenen en Toyota és la de, com van fer al seu dia amb els motors híbrids, revolucionar la indústria dels cotxes elèctrics amb propostes molt interessants quant a relació qualitat preu.
Això sí, sembla ser que és la marca japonesa estan també estudiant una idea que en un primer moment pot semblar molt lògica tenint en compte les característiques de les mecàniques elèctriques, però que no és més que una picada d'ullet per a tots aquells conductors nostàlgics que ja apunten com trobaran a faltar els canvis manuals als cotxes elèctrics.
La transmissió 'manual' als futurs cotxes elèctric de Toyota
I és que sembla ser que Toyota està ja treballant en un sistema de programari que implantaran en alguns dels seus models elèctrics en el qual s'introduirà un embragatge i una transmissió manual.
Es pot tenir en compte que la idea de la marca no és la d'un canvi manual de veritat, sinó que és una proposta purament centrada en el programari, per la qual cosa en realitat no hi haurà una caixa de canvis al cotxe. Tanmateix, a través del canvi manual i de l'embragatge, aquests sí que seran capaços de modular el funcionament del motor elèctric a través d'un sistema de gestió electrònica específic que simularia els canvis de marxa o l'accionament de l'embragatge.
Amb la patent d'aquest nou sistema ja més que estudiada i ja en ús, la idea de la marca és proporcionar als seus conductors amb aquest sistema les mateixes sensacions que tindria en un model de combustió però amb un model cent per cent elèctric.
Va ser fa uns mesos quan el màxim responsable de Toyota, Akio Toyoda, va apuntar després de provar un prototip amb aquest sistema que "escoltes el soroll del motor dins del cotxe i tens una transmissió manual amb embragatge" i que "realment no t'adones que estàs conduint un cotxe elèctric; l'únic que falta és l'olor de gasolina".