No és que sigui precisament cap secret que el principal motiu de l'èxit de Toyota a Europa en els últims anys ha arribat de la mà de la aposta de la marca japonesa pels motors híbrids.

I és que, com va passar al seu dia amb els dièsel, cada vegada són més els conductors que opten per aquest tipus de motors, entre altres coses perquè, més enllà de garantir l'etiqueta d'amb els seus models, permet a aquests també un consum molt més ajustat que el que té dos motors de gasolina convencionals.

És per això que, tenint també en compte que la immensa majoria de marques i han començat el seu procés de transició cap a la mobilitat elèctrica, moltes d'elles estan apostant també per aquest tipus de motors.

 

Fins ara Dacia s'havia mantingut al marge, però com bé saben els seguidors de la marca romanesa, el fabricant del grup Renault ja llançat el seu primer híbrid al mercat. Ho ha fet a França, i no és cap altre que el Jogger Hybrid.

El Dacia Jogger Hybrid, un familiar híbrid a molt bon preu

En aquest cas es tracta d'un Jogger amb un sistema de propulsió híbrid autorecarregable que es compon d'un motor de gasolina 1.6 litres, que desenvolupa una potència de 90 CV, així com de dos petits motors elèctrics. La potència total del sistema assoleix els 140 CV i va associat a una caixa de canvis automàtica sense embragatge. Expliquen a Dacia que el seu primer híbrid és capaç de realitzar ni més ni menys que el 80% dels trajectes urbans en manera totalment elèctrica.

Amb alguns petits canvis al seu interior, entre ells el quadre d'instruments que ara passa ser digital, la millor arma aquest model serà evidentment el seu preu. I és que, almenys a França, aquest Jogger Hybrid es posarà a la venda el proper mes de gener amb un preu de partida de 24.600 €, quantitat que segur que provocarà que siguin molts els que vegin aquest model de Dacia una alternativa als Toyota, els híbrids més venuts a Europa.

 

Falta saber ara fins a quin punt les vendes d'aquest Jogger, que tampoc no és que sigui el model més venut de Dacia a Europa, augmentaran o no amb la introducció d'aquesta nova variant. Tot fa indicar que així serà, i més tenint en compte que cada vegada són més els que opten per aquest tipus de mecàniques a les carreteres del vell continent.