El Toyota Land Cruiser Mild Hybrid ja té preu confirmat a Espanya, marcant l'inici d'una nova etapa per a aquest emblemàtic tot terreny. La versió mild hybrid incorpora tecnologia d'hibridació lleugera de 48 V, combinada amb el robust motor dièsel de 2.8 litres, i està disponible en l'acabat VX per 87.950 euros. També s'ofereix amb el nivell d'equipament superior VX-L, el preu del qual ascendeix a 97.500 euros, situant-lo com a límit de gamma. Els primers lliuraments estan previstos per a començaments de 2026.
Aquesta nova variant manté el conegut propulsor turbodièsel de 205 CV i 500 Nm de parell, però incorpora un petit motor elèctric de 48 V amb bateria de 0,21 kWh. Aquesta assistència elèctrica proporciona 16 CV (12 kW) i 65 Nm addicionals, millorant tant l'eficiència com la resposta del sistema en condicions de conducció tot terreny. El sistema també redueix el règim de ralentí fins als 600 rpm i optimitza el funcionament de l'arrencada i parada automàtic del motor.
El destacable en aquest cas és que aquesta electrificació lleugera permet reduir el consum en un 5 %, deixant una mitjana homologada de 10,2 l/100 km segons cicle WLTP en la versió VX, i de 10,7 l/100 km en la versió VX-L. Aquest avenç tècnic contribueix a més a l'obtenció de l'etiqueta ECO, la qual cosa amplia el seu marge d'ús en zones de baixes emissions, especialment en entorns urbans restringits.
Equipament complet amb enfocament d'alta gamma
L'acabat VX-L per 97.500 euros incorpora una dotació clarament orientada al confort i la tecnologia, sumant al paquet VX elements com a sostre solar panoràmic practicable, llantes de 20 polzades, seients davanters i posteriors calefactats i ventilats, retrovisor interior digital i sistema de so JBL amb 14 altaveus. També afegeix una barra estabilitzadora davantera desconnectable, millorant així la capacitat off-road sense sacrificar el control a la carretera.
D'altra banda, aquesta versió inclou un Head-Up Display i una configuració d'ajuts a la conducció orientats a maximitzar la seguretat i el confort en llargs trajectes. La presència d'aquest nivell d'acabats reforça la idea que el Land Cruiser no només manté les seves capacitats fora de l'asfalt, sinó que ara també eleva el seu posicionament cap a un públic més exigent, habituat a certs estàndards de luxe.
El nou Toyota Land Cruiser Mild Hybrid aconsegueix així una combinació poc habitual al mercat: motor turbodièsel d'alt parell, assistència elèctrica enfocada en l'eficiència, tracció integral permanent i una càrrega tecnològica notable. Aquesta proposta, encara fidel a l'esperit original del model, s'adapta als nous temps sense renunciar als seus principis de robustesa i funcionalitat.