Són molts els motius que han portat a Toyota a convertir-se no tan sols a la marca de cotxes més venuda a Espanya i en una de les principals marques més venudes en l'europeu sinó a ser ni més ni menys que el fabricant de cotxes amb més quota de mercat a nivell mundial.

Evidentment el fet que la marca japonesa hagi apostat des de fa ja molts anys pels motors híbrids auto recarregables, un tipus de mecànica que s'ha convertit avui dia en la segona amb més quota de mercat després dels motors de gasolina convencionals, ajudat molt que el fabricant japonès s'hagi posicionat com la referència.

 

D'altra banda, es pot destacar que el fabricant del Japó ha sabut també molt bé encertar a l'hora de dissenyar la seva diferent gamma de productes a cada mercat, oferint opcions molt interessants per a tot tipus de conductors i que tenen a més una excel·lent relació qualitat/preu/tecnologia.

Però sense cap dubte un dels millors arguments de Toyota en els últims anys ha estat la seva fiabilitat, un argument que comparteixen també la immensa majoria de marques japoneses tal com es veu reflectit en els rànquing anuals dins de la indústria de l'automòbil.

Toyota arrasa en fiabilitat

Però en aquest cas no ha estat un rànquing mundial el que ha tornat a coronar a Toyota com la marca més fiable, sinó un estudi realitzat al nostre país per part de Recomotor en el que han analitzat als seus 17.000 tallers mecànics a Espanya quins són les marques més i menys fiables.

Però per molt que aquest estudi hagi estat molt més senzill el que es refereix a les xifres respecte als grans estudis que es realitzen a nivell mundial, el resultat ha estat el mateix: les marques japoneses, amb Toyota i Honda al capdavant, dominen per sobre de la resta.

 

El fet que els Toyota siguin models molt fiables s'ha convertit en un punt molt al seu favor, i més tenint en compte que, després de destacava un dels últims estudis realitzats per l'Organització de Consumidors i Usuaris, la fiabilitat s'ha convertit en el principal criteri dels conductors a l'hora de comprar-se un cotxe nou.

Tenir un cotxe fiable no tan sols significa que és un cotxe que amb prou feines vagi a donar problemes i que per tant no pugui generar situacions complicades, sinó que també acaba sent un benefici econòmic a llarg termini, per això molts tenen en Toyota a la seva marca de referència.