Va ser fa ja molts anys quan Toyota va prendre la que segurament passa per ser la millor decisió que ha pres la marca japonesa en la seva llarga història en la indústria de l'automòbil. Aquesta decisió no va ser cap altra que la de començar a apostar de forma clara i evident pels motors híbrids auto recarregables.
El primer model que va aconseguir unes xifres de vendes més que notables amb aquest tipus de motor no va ser altre que el seu famós Toyota Prius, un model que provocava rialles entre els més puristes i que no va rebre gaire bones crítiques és el que es refereix a prestacions, però que va establir la base per molts altres models de la marca japonesa s'hagin convertit avui dia en autèntiques referències en els seus respectius segments.
I és que es pot tenir en compte que cada vegada són més els conductors que aposten per aquest tipus de motors, entre altres coses perquè són motors que permeten poder tenir consums molt baixos i que per tant s'han convertit en els substituts dels dièsel en aquest sentit, que arriben sempre associats a transmissions automàtiques, un tipus de transmissió cada vegada més popular en la indústria, i que a més permeten lluir l'etiqueta ECO a Espanya, un argument molt al seu favor al nostre país.
A tot això cal sumar també el fet que, en ser motors més senzills en molts components, i tenint en compte el rigor dels fabricants japonesos a l'hora de fabricar els seus cotxes, acaben sent motors extremadament fiables, el que provoca que Toyota sempre estigui en les posicions més altes en els rànquing de fiabilitat.
Toyota es planteja eliminar les seves opcions de combustió i anar amb tot pels híbrids
Tal està sent l'èxit d'aquest tipus de motors que la marca japonesa ja no amaguen la possibilitat de, en un dels mercats més importants en el mundial com és el mercat dels Estats Units en el qual continuen tenint molts models que compten amb motors de combustió tradicionals en les seves gammes, anar a poc a poc estudiant la possibilitat d'eliminar aquestes opcions mecàniques i apostar-ho tot per motors híbrids, ja siguin auto recarregables o endollables, una idea que podria expandir-se també al mercat europeu.
"En el futur planegem avaluar, model per model, si té sentit la transició a una propulsió exclusivament híbrida", i "els híbrids convencionals, i els endollables, continuaran restant vendes als cotxes elèctrics perquè són alternatives més conegudes, més fàcils d'utilitzar i un no s'ha de preocupar per l'autonomia", han estat algunes de les declaracions del cap de vendes i màrqueting de Toyota en EE.UU, David Christ.
Així, la intenció de la marca japonesa és la de convertir-se en un fabricant que digui adeu als motors de combustió tradicionals però, això sí, no ho ha posat tot als models 100 × 100 d'elèctrics, sinó que continuï jugant la seva millor carta, la dels híbrids.