L'Honda Civic Advance ha canviat el panorama en el segment dels compactes híbrids, fins a ara dominat amb comoditat pel Toyota Corolla. L'última generació del Civic ofereix una proposta que no només iguala al model de Toyota, sinó que el supera en gairebé tots els apartats. El disseny, el comportament dinàmic, l'eficiència i la dotació de sèrie el situen en un nivell superior. Per això molts parlen ja de "Toyota, en conflictes:" el Corolla, que durant anys va ser la referència, s'enfronta a un rival que ha pujat clarament el llistó.

El Civic Advance estrena una arquitectura més baixa i ampla, amb una imatge sòbria però molt treballada, que el diferencia de la silueta més conservadora del Corolla. A més de ser més atractiu, aquest disseny millora l'aerodinàmica i contribueix a uns consums molt ajustats. Sota el capó, el sistema híbrid autorecarregable de 2.0 litres amb dos motors elèctrics ofereix un lliurament de potència suau i contundent, amb xifres de consum entorn dels 4,9 l/100 km en ús real. La combinació d'eficiència i rendiment deixa el model de Toyota en una situació delicada, ja que el Civic aconsegueix gastar-ne menys sense sacrificar plaer de conducció.

 

Es pot destacar que, encara que el Civic és més car que el Corolla, arriba molt millor equipat en tots els sentits. Des de les versions Advance inclou assistents de conducció d'última generació, un sistema multimèdia complet amb pantalla de gran format, fars LED, acabats interiors de més qualitat i detalls propis de segments superiors. Crida especialment l'atenció com Honda ha afinat la presentació de l'habitacle: materials suaus, ajustaments precisos i un disseny minimalista que transmet una sensació de solidesa i refinament impròpia d'un compacte generalista.

Un compacte que juga en una altra lliga

L'experiència de conducció és un altre dels apartats en els que Honda s'ha distanciat de Toyota. El Civic Advance ofereix una direcció més comunicativa, una suspensió que equilibra confort i agilitat i un xassís que convida una conducció més gratificant sense comprometre el confort diari. En comparació, el Corolla es percep més pla i menys sofisticat en el tracte al volant.

Aquest plantejament global fa que el Civic Advance s'apropi molt més a l'univers de les marques prèmium que al de les generalistes. No només és qüestió de disseny o de qualitat interior, sinó de la sensació de ser davant d'un producte més elaborat i amb un nivell de detall superior. Fins i tot el seu preu més gran deixa de ser un obstacle en comprovar la dotació de sèrie i la percepció de valor que ofereix.

El resultat és un model que ha redefinit la seva categoria. Amb el Civic Advance, Honda no es limita a competir amb Toyota, sinó que la desplaça de la referència que ostentava amb el Corolla. Més car, sí, però també millor en tot, el nou Civic ha aconseguit un estatus que l'apropa a les prèmium i que obliga a Toyota a reaccionar si no vol veure com el seu lideratge s'esvaeix.