Tenint en compte que Toyota passa per ser la marca de referència a Espanya gràcies als seus models amb motors híbrids auto recarregables, la marca japonesa no té cap tipus d'intenció de posar-se a lluitar amb marques low-cost, sinó més aviat el contrari, intentar ampliar encara més la seva diferència i el seu avantatge amb altres marques generalistes gràcies a aquest tipus de mecàniques que s'estan tornant cada vegada més populars.

Tanmateix, i segurament per sorpresa per a molts, Toyota va decidir fa un temps entrar en la batalla dels models low-cost, en concret d'aquells models pensats per moure's gairebé exclusivament per ciutat i que acaben tenint un preu més baix que el que té el seu Yaris, un utilitari de dimensions reduïdes però que és capaç també d'afrontar viatges en autopistes i carreteres sense problema.

 

I és que l'alternativa que proposa el Toyota a models com el Kia Picanto o el Fiat 500 no és cap altre que el Toyota Aygo X, un model que es diferencia clarament de la resta dels seus competidors pel seu disseny, que l'apropa molt més als SUV que els urbans convencionals malgrat que les seves dimensions són molt reduïdes.

El Toyota Aygo X és un bon rival per als Fiat 500 i Kia Picanto

Amb tot just 3,7 m de llarg i un maleter que es queda per sota dels 270 l de capacitat de càrrega, és evident que Toyota ha pensat en aquest model per a aquells conductors que es mouran gairebé exclusivament per ciutat. Això sí, malgrat que el lògic hagués estat apostar per una mecànica híbrida, i més tenint en compte que aquestes mecàniques acaben derivant en un consum molt baix en conducció urbana, en Toyota sabien que apostar per un motor de combustió tradicional acabaria suposant un cost final més baix, per això han apostat per aquesta opció.

 

Així, l'única opció disponible mecànicament en aquest model és un motor de gasolina de tot just 72 cavalls de potència que no pot presumir evidentment de tenir molt bones prestacions, però si de ser una opció que acaba tenint un consum baix i prou agilitat per moure aquest petit model amb facilitat en entorns urbans.

Tenint en compte les diferents promocions que es poden trobar actualment, amb un preu de partida que s'acosta als 14.000 euros, aquest model acaba tenint evidentment un preu més elevat que els models més barats de la seva categoria, però continua sent una opció que s'apropa més als low-cost que als generalistes, per això és una opció interessant.