Sent com és la marca més venuda a nivell mundial, en Toyota són molt conscients que, per molt que el mercat s'hagi globalitzat de forma evident en els últims temps, continuen sent més que evidents les diferències quant a necessitats i gustos que tenen els diferents conductors a tot el món, per la qual cosa no són les mateixes les necessitats i els gustos que tenen els conductors europeus respecte a les que tenen els nord-americans o els asiàtics.

No és casualitat llavors que, com ocorre amb tants altres fabricants de pes, la marca japonesa porti anys estudiant molt bé i diferenciant clarament els seus catàlegs, amb models que arrasen a Europa però que no es venen als Estats Units així com models que triomfen a les carreteres del Japó però que no estan a la venda ni a Europa ni als Estats Units, i viceversa.

 

El problema en aquest cas és que, a diferència del que ocorria fa ja molts anys, les tendències i els dissenys són cada vegada més genèrics, pel que no són pocs els que donen per fet que si algunes marques van optar per posar a la venda a Europa alguns models que arrasa als Estats Units, el resultat seria més que satisfactori.

Cada vegada són més els que reclamen a Toyota l'arribada del 4Runner

Un bon exemple d'això és el Toyota 4Runner, un model que té unes dimensions molt similars a les que té el Land Cruiser però que passa per ser una opció molt més econòmica. En aquest cas estem davant d'un model que pot presumir de tenir les mateixes capacitats tot terreny que el famós Land Cruiser, tota una referència en aquest sentit, i ser un d'aquests models pensats per i per al mercat dels Estats Units, on aquest tipus de cotxes tenen molt èxit a nivell comercial.

 

De moment no se sap el preu de la nova versió d'aquest model, però no són pocs els que apunten que, com ha passat amb versions anteriors i tenint en compte l'enorme varietat tant de carrosseries com de motors que ofereix Toyota amb aquest model, el nou 4Runner continua arrasant.

En aquest sentit, i per molt que continuïn sent molts els que reclamin l'arribada d'aquest model o d'una opció molt similar a Europa, en Toyota continuen deixant molt clar que no estan estudiant aquesta idea de forma seriosa, encara que no descarten que siguin algunes les opcions que sí que s'han plantejat alguna vegada, entre altres coses perquè a la marca japonesa són conscients que llançar un model a Europa amb les mateixes característiques però més barat que el Land Cruiser podria ser una opció interessant per ampliar encara més la seva quota de mercat.