El Dacia Sandero és, des de fa ja molt temps, l'autèntica referència al nostre país entre aquells conductors que busquen un cotxe molt barat. De fet, no és que sigui cap secret que el preu d'aquest model, un preu que el sol situar per sota de la mitjana del seu segment, s'ha convertit en el principal argument del seu èxit, i més tenint en compte que cada vegada són més els conductors a Espanya que aposten pels cotxes barats ja siguin de marques low-cost europees, models molt senzills de marques generalistes o models low-cost de marques xineses.
El fet que la versió d'accés d'aquest model se situa per sota dels 14.000 € provoca que evidentment siguin molts els que el tinguin com una de les referències, encara que es pot destacar que la immensa majoria de les vendes d'aquest Dacia arriben de la mà de la seva versió d'accés, sinó de versions intermèdies o superiors que, en qualsevol cas, continuen tenint un preu temptador.
Però com bé saben molts a Espanya, el Sandero no és l'únic cotxe barat que podem comprar. És més, hi ha un model en concret que, si bé és cert que és un dels més veterans del seu segment i que per tant està una mica desfasat quant a tecnologia respecte alguns dels seus rivals directes, continua sent una de les compres més interessants per als que tenen un pressupost molt baix i, a més, buscar un cotxe amb l'etiqueta ECO de la DGT.
El Fiat Panda és un veterà, però una opció senzilla i lògica amb un preu baix
Aquest model no és cap altre que el Fiat Panda, un model que en la seva versió d'accés pot presumir de tenir un preu de partida que es queda per sota dels 12.000 € i, per tant, que se situa la vegada per sota del Dacia.
El millor en el seu cas és que ja des de la versió més senzilla de totes aquest Fiat compte amb una mecànica de gasolina de 70 cavalls de potència que arriba associat a una transmissió manual i, sobretot, a un sistema de micro hibridació lleugera que li permet lluir l'esmentada etiqueta, una cosa que no passa amb la versió més senzilla del Sandero, que arriba amb un motor de gasolina sense cap tipus d'hibridació.
Les xifres de vendes d'aquest Panda evidencien que, almenys a Espanya, la seva lluita contra el Dacia no està sent precisament ajustada, però això no significa que no continuï sent una opció realment interessant per als que busquen un cotxe molt barat i amb el mínim.