Durant molts anys Tesla ha estat una de les marques que més ha marcat el camí i com a la tecnologia aplicada als cotxes cent per cent elèctrics. Els americans poden presumir de ser la marca més venuda en el seu segment i tenir models com el Model 3 que és ja tot un súper vendes a nivell mundial.
Això sí, segurament en Tesla, marca que no deixa de buscar noves solucions per facilitar la vida dels conductors dels seus models, no s'esperaven que fos Volvo la marca que faria un important pas endavant treballant en un sistema que pot revolucionar el segment dels elèctrics: un sistema de càrrega sense fil.
No són poc els que recorden que va ser fa ja un temps quan BMW, marca també molt important en matèria d'avenços tecnològics, dissenyo un sistema pel qual els seus models híbrids endollables podien carregar-se inalámbricamente posant-se a sobre d'una plataforma. El problema en aquest cas és que el cost d'aquest sistema tan alt que els de Munich van optar per descartar-ho.
Volvo ja treballa en un sistema de càrrega sense fil en el seu XC40 Recharge
Això sí, va ser un sistema que molts han pres com referencia. Volvo és un d'ells. I és que la marca sueca, que fa gust molt bé que al seu mercat natal així com a Noruega la quota de models cent per cent d'elèctrics és ja molt important, ha decidit seguir els passos de BMW provant un sistema una mica diferent però que es basa en la mateixa idea.
En col·laboració amb Momentum Dynamics, una de les empreses líders en sistemes de càrrega sense fil, Volvo està provant ja un nou sistema. I ho està fent a la capital de Suècia, a Göteborg. Un sistema anomenat Göteborg Green City Zone que passa per instal·lar a la ciutat una sèrie de zones amb aquest tipus de carregadors. En ella passaran i es carregaran un flota del SUV XC40 Recharge, l'elèctric top vendes de Volvo, reconvertits en taxis, rodant 12 hores al dia i acumulant, com apunten a la marca, més de 100.000 quilòmetres.
Això sí, en aquest cas, a Volvo ha optat per diferenciar-se del sistema proposat al seu dia per BMW, i en el seu cas de tràfic d'un carregador que s'integra a l'asfalt i en el qual es posiciona l'elèctric.
No ha estat cap altre que Mats Moberg, el Cap d'Investigació i Desenvolupament de Volvo, el que ha apuntat que aquest sistema Gothenburg Green City Zone "ens permet experimentar amb noves tecnologies interessants en un context real i avaluar a llarg termini el seu possible ús més ampli en el futur. Provar noves tecnologies de càrrega juntament amb socis seleccionats és una excel·lent manera d'avaluar solucions de càrrega alternatives per als nostres futurs models".
Si bé la marca no ha detallat en concret la capacitat de càrrega, sí que han deixat clar a Volvo que aquesta supera els 40 kWh, gairebé el doble dels millors carregadors actuals.