Tesla i Apple, cada una a la seva manera i al seu sector, poden presumir de ser dues de les marques més capdavanteres a nivell tecnològic i, sobretot, dues de les marques amb més quota de mercat i beneficis en els últims anys.

Dues marques que han fet dels seus productes, cotxes elèctrics en el cas de Tesla i smartphone i ordinadors en el cas d'Apple, productes molt desitjats i amb preus que no és que siguin precisament baixos.

Si bé és cert que Apple té molta més influència en el seu segment del que té Tesla en el de la indústria de l'automòbil, també ho és que els d'Elon Musk han fet dels seus models autèntics productes objectes de desig i cada vegada més comuns entre els VIP.

 

Evidentment els Tesla no són models barats. De fet, el Model 3 més bàsic de tots, el model més senzill de la marca, frega els 50.000 euros sense ajuts, per la qual cosa és evident que no és un model pensat 'per i per al poble'. Tampoc no ho són els iPhone, smartphone que basen el seu èxit en la seva qualitat però, sobretot, en el seu aire de prèmium i en l'estatus que donen als qui el compren.

Tesla segueix els passos d'Apple amb una decisió que, evidentment, està sent ja molt criticada

En el cas de Tesla, els d'Elon Musk han optat per copiar una de les estratègies comercials d'Apple, però una que no és que beneficiï precisament el consumidor. I és que, com la marca americana fa des de fa temps amb els seus iPhone, que els venen sense el cable de càrrega inclòs en el preu, Tesla ha deixat d'incorporar de sèrie una calada de caga mòbil.

A partir d'ara, els cables de càrrega es vendran amb un joc per separat. Fins fa poc, tots els Tesla incloïen un cable de càrrega nivell 2 i un connector per a una presa de corrent estàndard nivell 1, mentre que en els últims temps ja només s'oferia de sèrie el cable per a una presa de corrent normal.

 

L'excusa de Tesla en aquest cas, com ha apuntat el propi Elon Musk, és que els propietaris dels seus models amb prou feines feien ús d'aquest tipus de cables: "Les estadístiques d'ús eren molt baixes, per la qual cosa semblava un desaprofitament. En el costat positiu, inclourem més adaptadors d'endoll amb el joc de connector mòbil", ha apuntat l'americà.

Quant als preus, Tesla ofereix els seus cables de càrrega més bàsic per 340 € amb el connector mòbil universal Gen 2, un cable de sis metres que permet una potència de càrrega de 16 A/32 A.

D'altra banda, venen també el connector mòbil amb cable amb una velocitat de càrrega màxima d'11 kW per 590 €, un connector que és compatible amb la càrrega trifàsica a través d'una presa vermella de més potència. Com no podia ser de cap altra manera, les queixes no han tardat a arribar. Això sí, com passa amb els iPhone, no sembla que aquesta decisió vagi a suposar un descens en les vendes de Tesla.