Si bé és cert que Tesla sap molt bé que avui dia és la marca de cotxes elèctrics més venuda a nivell mundial, els americans són molt conscients també que en un futur no molt llunyà és molt probable que la seva quota de mercat comenci a baixar.

D'una banda per què, com no, la resta de marques amb molt pes al mercat tant generalistes com prèmium s'estan posant les piles en el que es refereixi els elèctrics i, per un altre, perquè és precisament el mercat dels elèctrics el que ha donat la possibilitat que moltes marques arribar a Europa des de la Xina o, directament, comencin una nova aventura comercial amb aquest tipus de cotxes.

 

En aquest sentit, es pot destacar que l'oferta dels elèctrics no farà cap altra cosa que augmentar en els propers anys, tant per part de marques ja molt assentades com a Tesla i la resta de generalistes i prèmium així com per marques que acaben d'arribar al mercat o que estan apunto de fer-ho.

El Fisker Ocean, un SUV elèctric americà que està a punt de debutar a Europa

Una d'elles és Fisker, marca d'elèctrics americana que ja està fabricant les primeres unitats del seu Ocean, un SUV de mida compacta 100 × 100 elèctric que apunta convertir-se en un d'aquests models que cridin l'atenció entre aquells que busquin, això sí, un model prèmium.

En aquest sentit, apunten des del fabricant que la idea en el seu cas és fixar un preu que no sigui precisament molt elevat, de tal manera que es converteixi en un rival directe o fins i tot per sota quant a preu de marques com a Tesla. Es pot destacar que ja han estat moltes les reserves que ha tingut la marca d'aquest model, un model que ja s'està començant a fabricar a Europa i que debutarà a les carreteres del vell continent dins dels propers mesos.

 

El problema en aquest cas és que, com està ocorrent amb un altre tipus de fabricants, per molt que aquest tipus de model sigui molt atractius quant a relació qualitat preu i que comptin amb l'última tecnologia, en ser d'una marca molt desconeguda per a molts la seva quota de mercat no és que vagi a ser enorme. I menys si realment el que volen en fiscal és competir contra un dels gegants de la indústria actualment l'automòbil, que no és cap altre que Tesla.