Hi ha xifres de vendes que, quan ets tot un Volvo XC40, són un desastre però que, si ets un nou SUV xinès elèctric, poden convertir-se en un èxit. Aquest mes de juny, el Volvo XC40 va tancar el Top 100 de vendes a Espanya amb només 216 unitats venudes i a Suècia es van preocupar molt seriosament. A la Xina, tanmateix, gairebé van saltar d'alegria quan els van explicar que el seu SUV elèctric Lynk & Co 01 havia venut a Espanya 231 unitats el mateix mes que el Volvo XC40 en va vendre quinze menys. El més curiós del cas és que tant Volvo com Lynk & Cosón companyies que pertanyen al mateix grup: Geely Motors. Geely, a més, és propietari de prop del 10% de les accions de Mercedes Benz.

Lynk
Lynk


Lynk & Co 01: un elèctric amb estil i noves característiques

El Lynk & Co 01, que porta ja sis anys a la venda a la Xina i es comercialitza des de fa quatre als diferents mercats europeus., ha estat recentment objecte al país asiàtic d'una sèrie de retocs que li donen un aire més actual i modern mentre milloren les seves prestacions fins a fer-ho semblar gairebé un cotxe Prèmium. Els materials de l'interior són millors i els ajuts a la conducció es multipliquen fins a arribar a la xifra de 27. A Europa, de moment, es continua comercialitzant la versió anterior, amb 4,54 metres de llarg, 349 litres de maleter. El paquet d'equipament és únic i tancat, però inclou elements com el sostre panoràmic, els fars LED, el quadre de comandaments digital amb pantalla de 12,3 polzades i llantes d'aliatge. Actualment, i segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com, costa 44.500 euros.

Mateixa mecànica que Volvo

Volvo i Lynk & Co són propietat de Geely i, per això, ambdós cotxes comparteixen elements mecànics. Els dos comparteixen propulsor, un 1.5 litres de gasolina amb tres cilindres que en el Lynk 01 està avalat per una bateria de 0,7 kWh si optem per la versió HEV. Si elegim la PHEV, que és la que actualment està disponible a Espanya, la bateria és de 14,1 kWH i la potència assoleix els 261 CV.