Agradi o no, els SUV continuen sent l'objecte de desig de molts. Dins de segment, com en tots, hi ha marques que concentren l'interès i aquestes són, gairebé sempre, les que ofereixen productes mereixedors d'etiquetar-se com a|com Prèmium. El problema és que, en situacions com l'actual, els preus dels cotxes d'aquest tipus es disparen i la capacitat del comprador mitjà queda curta per adquirir-los. Per solucionar-lo, algunes marques estan començant a canviar les coses. I una d'elles, sorpresa, és Volvo. Alguna cosa ha canviat a la marca escandinava des que els executius del grup Geely caminen per allà.

Volvo XC40
Volvo XC40

Aire fresc, nous preus

I és que l'entrada de diners orientals en la firma sueca Volvo ha començat a tenir conseqüències. No són dolentes, a més: la qualitat i l'estil suecs es mantenen i els preus, sense ser low cost, s'adapten a la butxaca del comú dels mortals. Aquest mes, el Volvo XC40 s'ofereix, segons quecochemecompro.com, per 30.000 euros, el mateix que costa un Volkswagen Golf. Ens emportem així un SUV Prèmium a preu de tot camí generalista, la qual cosa està molt bé. Tenir tot un Volvo al garatge de casa, i més encara sabent que no t'has deixat un ronyó, és tot un plaer.

Bon equipament

Com sempre quan es tracta de Volvo, s'inclouen quatre nivells d'acabament: Essential, Core, Plus i Ultimate. De sèrie, a més, s'inclouen opcions com els fars LED, l'alerta de carril, la instrumentació digital, el sensor de pàrquing, les llantes d'aliatge i el lector de senyals. En l'aprtado dels propulsors, es permet triar entre el T2 de 129 CV en gasolina, els B3 G i B4 G híbrids lleugers de 163 CV i 197 CV i dues alternatives PHEV amb 211 CV o 262 CV. Existeix, per descomptat, l'opció exclusivament elèctrica, que assoleix els 408 CV de potència. Amb tot, 30.000 és un preu competitiu per ser un Volvo però al mercat, hi ha moltes ociones similars o millors, encara que no amb l'anell de Premium. El Kia Sportage és una i el Renault Arkana, una altra.