El segment dels SUV de mida urbana s'ha convertit en una de les principals batalles al nostre país. De fet, es pot tenir en compte que tres dels cinc cotxes més matriculats el passat 2023 a les carreteres espanyoles van ser models d'aquestes característiques, amb el Seat Arona, el MG ZS i el Peugeot 2008 al capdavant.

Això sí, com bé saben aquells que estan interessats en fer-se amb un model d'aquestes característiques, l'oferta al nostre país en aquest segment és cada vegada major, i podem trobar opcions molt senzilles i low-cost com és el cas del MG i opcions prèmium molt atractives encara que no precisament barates, passant evidentment per una enorme oferta de models generalistes de diferents preus.

 

Un dels models que sense ser el més venut en la seva categoria al nostre país té una bona quota de mercat és el Renault Captur, una opció senzilla però que compta amb una àmplia gamma mecànica i amb una bona relació qualitat preu. El problema per a aquest model és que no és cap altre que el Ford Puma, el model més venut de la marca americana, el que ha començat l'any sent de les millors opcions per preu.

El Ford Puma comença el 2024 en gran

Tal com podem veure al configurador de la marca americana, tenint en compte els diferents descomptes actuals, la versió d'accés d'aquest model té un preu de partida que es queda per sota dels 23.000 €, un preu que el deixa a la zona mitjana del seu segment.

Però el millor en el seu cas és que, a diferència del que passa amb la immensa majoria de rivals directes del seu segment, i més en les versions d'accés, aquest model americà porta de sèrie amb l'etiqueta ECO de la DGT gràcies a comptar amb un sistema de micro hibridació lleugera al seu motor de gasolina de 125 cavalls de potència.

 

Tenint en compte que és un model pensat per moure's per entorns urbans interurbans, el fet que compti amb aquesta etiqueta li aporta un plus respecte a altres rivals directes que pel mateix preu l'ofereixen aquest sistema de micro hibridació lleugera, per això no són pocs els que asseguren que aquest Puma vagi a continuar sent el model més venut de la marca americana en aquest 2024 i es vagi a convertir en un mal de cap per a models com el Captur, el 2008 o l'Arona.