L'aposta de Volkswagen pels SUV no és que sigui precisament menor. La marca alemanya va ser, de fet, una de les primeres que va apostar per ells, amb el Tiguan i el Touareg. Tanmateix, més enllà que aquests dos SUV de considerable mida continuen tenint cent pes al mercat, la marca sap molt bé que el segment de moda ara és el dels SUV compactes.

És per això que els alemanys no tenen ni un ni dos models en ell, sinó tres. I és que, als ja coneguts T-Cros i T-Roc, ara Volkswagen suma el Taigo, el primer SUV cupè de la marca i que està cridat a ser una peça clau en aquest segment que va a l'alça.

Això sí, almenys de moment, són els T-Cros i T-Roc les millors armes del fabricant en aquest segment. Dos models que, si bé és cert que tenen moltes coses en comú, entre elles que lluiten en el mateix segment, també tenen certes diferències. Diferències que, vistes les vendes, juguen evidentment a favor del T-Roc.

El Volkswagen T-Roc, malgrat ser mes car, supera en vendes el T-Cros

L'any 2021 passat el T-Cros va aconseguir ni més ni menys que 13.741 vendes. Una xifra molt a tenir en compte que va fer d'ell el dissetè model més venut a Espanya. Tanmateix, el T-Roc va aconseguir 15.988 vendes, acabant en vuitena posició sent, de fet, el Volkswagen més venut al nostre país.

Una diferència de vendes que, veient els seus preus, podria semblar difícil d'explicar. I és que, com veiem en quecochemecompro.es, el T-Cros més bàsic parteix des dels 19.748 euros mentre que el T-Roc ho fa des dels 23.221 euros. Uns 3.500 euros de diferència que, això sí, molts estan disposats a pagar per aconseguir el T-Roc.

 

Un dels motius és que, pesi que arriben els dos molt ben dotats quant a equipament, el T-Roc ho fa més ben dotat quant a motor. La seva versió més senzilla arriba amb 1.0 TSI és de 110 cavalls, mentre que la del T-Cros ho fa amb el 1.0 TSI però de 95 cavalls. D'altra banda, malgrat que els dos són igual d'alts, el T-Roc és una mica mes gran, pel que guanya en habitabilitat, una característica fonamental en el seu segment.

Sent més potent i més gran, és lògic pensar, i així ho demostren les xifres, que el T-Roc és ara un model molt més buscat que el T-Cros.