Si bé és cert que en els últims anys han estat moltes les marques generalistes que han començat a preocupar-se per l'arribada de marques xineses cada vegada més importants i amb productes que posen en risc les xifres de vendes i alguns dels seus models estrella, cada vegada són més els fabricants prèmium que estan veient també com alguns fabricants xinesos els estan robant quota de mercat.

 

En aquest sentit, per molt que Mercedes, BMW, Audi, Volvo o Lexus puguin continuar presumint de tenir un estatus al mercat molt superior que tenen algunes de les marques xineses que estan arribant al nostre país en els últims temps, el fet de veure com aquest mes d'abril passat el BMW X3, que no deixa de ser un dels models més venuts de la marca alemanya a Europa i la referència en el seu segment, s'ha vist superat per un model que acaba d'aterrar al nostre mercat provinents de la Xina, evidencia l'auge d'aquest tipus d'alternatives asiàtiques.

L'Omoda 5 ja es ven més a Espanya que el BMW X3

Mentre que el quart mes de l'any és BMW X3 ha aconseguit al nostre país 403 matriculacions, una xifra que l'ha situat en la posició 70, no ha estat cap altre que l'Omoda 5, un SUV xinès amb una excel·lent relació qualitat preu i que ha arribat al nostre país trepitjant molt fort, el que ha aconseguit superar el model alemany.

Ho ha fet, és cert, per tan sols una venda, amb 404 matriculacions el mes d'abril i acabant en la posició 69, pel que és més que evident que potser no deixa de ser anecdòtic aquest mes d'abril passat, però ja dona alguna pista de l'èxit que pot arribar a tenir aquest model xinès.

 

És més, Omoda, com marca, ja ha superat a BYD, un altre gegant xinès que vol conquerir Europa, a Espanya en aquests primers 4 mesos, i apunta a continuar creixent i a continuar superant a marques molt assentades a les nostres carreteres des de fa ja molts anys.

Per molt que les marques prèmium siguin molt conscients que aquest tipus de fabricants no són rivals directes al nivell de qualitat, el fet que vagin augmentant la seva quota de mercat provoca que cada vegada el seu tros de pastís sigui menor, una cosa que evidentment mai no és positiu per als seus interessos.