Va ser fa ja uns mesos, a finals de 2023, quan Xiaomi va presentar oficialment el que és el seu primer cotxe, és a dir, la seva primera aventura a la mà de la indústria de l'automòbil. Una aventura que, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que el gegant xinès pot presumir de ser una de les marques més capdavanteres a nivell de tecnologia, passa per ser un cotxe 100 × 100 elèctric.

Això sí, a diferència de la qual cosa està passant amb molts altres fabricants xinesos, de Xiaomi han decidit entrar en la indústria per la porta gran, i fer-ho amb un model que té com als seus dos principals rivals models tan importants com és el cas del Porsche Taycan o el Tesla Model S.

 

La part positiva en aquest cas és que, com passa en aquest cas amb tantes altres marques xineses, el Xiaomi han decidit que, per molt que el seu primer model, el SU7, sigui una berlina esportiva que res no ha d'envejar a les millors del seu segment, tingui un preu de partida que el converteixi en una opció realment molt més atractiva, especialment al seu mercat natal, a la Xina, on Xiaomi és una de les marques més potents.

El SU7, el primer cotxe de Xiaomi, arrasa a la Xina

Segurament en el fabricant sabien o intuïen que el seu primer model anava a ser tot un èxit al seu mercat natal, però el que segurament no s'esperava ni en els seus millors somnis era veure com tot just un dia el nombre de reserves que ha rebut aquest model correspon a la reserves que tenien planificades per al primer any comercial.

 

I és que en tot just 24 hores des de l'obertura de les comandes, Xiaomi ha rebut ni més ni menys que 88.898 comandes en ferm i ja són més de 120.000 les reserves realitzades, tot un èxit tenint en compte que la immensa majoria d'aquestes comandes arriben de la mà de clients que ni tan sols ha pogut provar el cotxe o veure-ho en persona, confirmant així que la confiança que té molts conductors en el treball que ha realitzat Xiaomi és més que elevada.

Un SU7 que està a la venda a la Xina en la seva versió d'accés per 215.900 iuans, que al canvi de moneda corresponen a tot just 27.700 euros, mentre que la versió més top, el SU7 Max, té una tarifa mínima de 299.900 iuans, 38.700 euros. De moment no està previst que la marca posi a la venda aquest model de forma immediata a Europa, però no seria estrany que, veient el seu èxit al seu mercat natal, decidissin fer el salt al vell continent.