El mercat dels SUVs urbans, SUVs de petita mida que cada vegada compten amb més adeptes al nostre país, no deixa de créixer. Cada vegada són més les marques que aposten per ells, redoblant fins i tot la seva oferta en aquest segment, com és el cas de Volkswagen, entre d'altres.

En el cas de SsangYong, el seu soldat en aquesta batalla cada vegada més dura és el Tivoli, un SUV compacte que pot presumir de ser un dels millors en la seva categoria quant a relació qualitat/preu. En el cas de Fiat, els italians han apostat per ampliar la gamma del seu reeixit 500 amb una versió tipus crossover anomenada X que, evidentment, conserva la icònica estètica de l'urbà però el dota d'una imatge més campera.

Tenint en compte que els dos van dirigits al mateix target, que tenen prestacions similars (que no iguals) i que es mouen en un rang de preus molt semblant, la pregunta és més que lògica: quin dels dos n'és millor comprar-ne?

El SsangYong Tivoli i el Fiat 500 X, dos SUV urbans molt diferents cara a cara

Com bé veiem en quecochemecompro.es, el preu del Tivoli més bàsic de tots arrenca ara en 13.700 euros gràcies al descompte per finançament ja inclòs de 3.400 euros. Un preu molt atractiu tenint en compte que el model coreà, per molt que sigui el més senzill de tots, arriba més que ben dotat de sèrie.

I és que compta amb un motor de gasolina 1.2 de 128 cavalls que, tenint una potència més que interessant dau la seva mida, sí que té un 'però' que no és menor. I és que els seus consums es mouen entorn dels 7 litres als cent quilòmetres. Molt ben equipat ja de sèrie, aquest Tivoli és un model poc venut (com la resta de SsangYong)pero molt recomanable.

En el cas del Fiat 500 X, el seu preu arrenca, com veiem a l'esmentat mitjà, en 14.199 euros amb un descompte per finançament ja inclòs de, ull, 7.601 euros. En aquest cas, el 500 compta amb un motor menys potent, un 1.0 Firefly de 120 cavalls que, ull, també té molt bones prestacions i un consum molt més agraït: 6 litres als cent.

Mentre que el Tivoli és l'opció més equilibrada en tots els sentits, malgrat el seu consum, el 500 X es posiciona com una opció destinada als que busquen més el disseny que les prestacions, per la qual cosa, al final, el model coreà és una opció millor.