Per molt que Volvo sigui una marca que porti molts anys vivint l'ombra de les tres marques alemanyes prèmium a Europa, Mercedes, BMW i Audi, no és que sigui precisament cap secret que els suecs poden presumir de ser un dels fabricants més ben valorats des de fa ja moltes dècades.

Entre altres coses perquè, com bé saben els que han tingut o tenen un Volvo, els seus models es caracteritzen no tan sols per un disseny sobre i elegant, per l'últim quan tecnologia i les millors qualitats en els seus acabats, sinó per ser models en qui la seguretat i el confort són dues característiques que es posicionen per sobre de la resta.

 

Evidentment, sent com és una marca prèmium, es pot destacar que els seus models més que siguin precisament barats, més aviat al contrari. El bo en el seu cas és que, com passa també amb altres marques prèmium com Lexus, Volvo es queda un esglaó per sota quant a les prèmium alemanyes pel que es refereixi els seus preus sense que això impliqui una qualitat inferior, per això són una opció molt ben valorada entre aquells que busquen qualitat a un preu molt raonable.

Si bé totes aquestes característiques de Volvo són molt conegudes, segurament són molt pocs els que coneixen l'origen del significat del logotip de la marca, un logo que, això sí, no és que hagi evolucionat molt des dels seus orígens.

El significat del logo de Volvo

Presa original va ser fundada el 1915, però no va ser fins a 1926 quan Svenska Kullagerfabriken, que era el patrocinador financer, que va reactivar una empresa que havia estat inactiva des de l'any 1920. I va ser precisament Kullagerfabriken el que, més enllà de triar el nom de Volvo per a la nova marca de cotxes, va optar per introduir en el logotip l'antic símbol químic del ferro, que no és cap altre que un cercle amb una fletxa que apunta en diagonal cap a dalt a la dreta.

Així, per molt que la semblança sigui evidentment més que raonable, quedaria més que clar que el logotip torno no té res a veure amb el símbol de masculinitat.

Volvo logo evolución
Volvo 

El que és curiós en aquest cas és que, a diferència d'altres marques, el fabricant suec, si bé és cert que ha fet diverses modificacions al llarg dels anys, s'ha mantingut sempre molt fidel a l'esperit inicial quant al disseny en el seu logotip, sent de fet un dels més conservadors i neutrals del mercat. L'actual, que es va tornar a modificar el 2021, continua apostant pel característic cercle amb la fletxa apuntant cap a dalt situat a la dreta així com el nom de la marca situat en el centre.