Veient la quota de mercat que tenen els cotxes elèctrics al nostre país, és més que evident que és un tipus de cotxe que de moment no pot presumir de ser precisament un èxit. Això no significa que, tanmateix, cada vegada són més els conductors, especialment els que viuen en entorns urbans, els que el vegin com una opció molt interessant, especialment es poden fer-se amb un carregador a casa i abaratir així el cost per quilòmetre respecte a un cotxe de gasolina.

Tenint en compte que la immensa majoria dels quals utilitzar el cotxe diàriament per entorns urbans realitzen pocs quilòmetres al llarg del dia, les autonomies que tenen els vols dels elèctrics més barats al nostre país són ja més que suficients, especialment si després es pot carregar el cotxe a casa o en un punt de càrrega proper.

Així, hi ha opcions molt barates al nostre mercat que satisfer aquestes necessitats, sent precisament el Dacia Spring el model que millor encaixi entre aquells que vulguin fer el salt als elèctrics amb un pressupost molt ajustat. Això sí, una opció més interessant i més indicada per als sibarites costa menys de 18.000 € i és un model que pot presumir de ser també una referència: el Fiat 500 elèctric.

El Fiat 500 elèctric és un urbà molt interessant pel seu preu

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, el fet que aquest model elèctric compti ara amb un descompte de més de 13.000 € en el qual ja estan inclosos els ajuts del pla de govern a la venda dels cotxes elèctrics, el converteix en una opció molt interessant, sobretot perquè el seu preu de partida es queda per sota dels 18.000 €.

 

És més que cert que la versió més senzilla d'aquest model compta amb un motor de tot just 95 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir 190 km d'autonomia, xifres molt inferiors a la de la immensa majoria d'elèctrics de segments superiors. Tanmateix, tenint en compte que es tracta d'un model pensat per moure's gairebé exclusivament per a tothom urbans interurbans, són xifres ja més que suficients, i més per un preu tan baix com és el d'aquest cas.

Tenint en compte que la diferència d'aquesta versió elèctrica del 500 respecte a la versió que compta amb un motor de combustió tradicional és d'uns 5000 €, no són pocs els que saben que, a la llarga, aquesta inversió inicial s'acabarà amortitzant pel cost molt més baix per quilòmetre que té un cotxe elèctric respecte a un cotxe de combustió.