El Bestune B70 arriba al mercat espanyol amb un plantejament inusual en el seu segment: oferir una berlina de gran mida, ben equipada i amb disseny actual, per un preu de partida de 26.367 euros. Davant models consolidats com el Skoda Superb, la proposta de la marca xinesa FAW irromp amb un posicionament clarament agressiu, tant en l'econòmic com en el nivell de dotació inclòs de sèrie.
El model mesura 4,86 metres de llarg, amb una amplada d'1,84 metres i una altura d'1,455, xifres que la situen en ple segment D. La seva silueta liftback no només aporta una imatge moderna, sinó que permet una accessibilitat més gran al maleter, que ofereix 440 litres ampliables fins a 831 litres amb els seients posteriors abatuts. Amb una batalla de 2,80 metres, l'habitabilitat interior és un dels seus punts forts.
Sota el capó es troba un motor 1.5 turbo de quatre cilindres, que lliura 160 CV i 258 Nm de par. Aquest bloc s'associa a una transmissió automàtica de doble embragatge amb set velocitats, que transmet la potència a l'eix davanter. El conjunt assoleix els 200 km/h de velocitat màxima i accelera de 0 a 100 km/h en 9,3 segons, xifres correctes per a la seva categoria. El consum combinat se situa entorn dels 6,8 l/100 km, i l'etiqueta ambiental assignada és la C.
Equipament complet i enfocament pràctic
L'única versió disponible, denominada Exclusive, incorpora un nivell d'equipament més propi de segments superiors. Inclou fars LED, climatitzador automàtic, quadre d'instruments digital de 7 polzades i una pantalla central tàctil de 12,3 polzades. També disposa de control de creuer adaptatiu, càmera de visió 360 graus, sensors d'aparcament davanters i posteriors, i una completa dotació d'assistents a la conducció.
En l'apartat de confort, destaca per elements com l'engegada sense clau, seient del conductor amb ajustament elèctric, tapisseria embuatada en microfibra i un disseny interior cuidat. Encara que alguns materials com el negre piano poden resultar sensibles a l'ús prolongat, la presentació general és per sobre de l'esperable en aquest rang de preus.
Amb un pes en buit de 1.485 quilos, la B70 ofereix un comportament equilibrat i confortable a la carretera, gràcies a un esquema de suspensió orientat al confort de marxa. En aquest sentit, la berlina xinesa busca atreure un públic que prioritza l'espai, la tecnologia i la relació valor-preu davant la tradició de les marques europees més consolidades.
El destacable en aquest cas és que el Bestune B70 combina dimensions generoses, mecànica solvent i equipament avançat per un preu significativament inferior al dels seus competidors més coneguts. Una fórmula poc habitual al mercat europeu actual, que reforça la idea que encara hi ha espai per a les berlines si es plantegen amb un enfocament pràctic i realista.