Cupra està de celebració. I és que s'acaben de complir ni més ni menys que 4 anys del seu debut en societat com a marca pròpia després de molts anys sent la divisió esportiva de Seat.
Quatre anys en què Cupra no ha fet cap altra cosa que créixer, especialment al nostre país, el seu mercat més favorable i un dels mercats en els que el seu Formentor, el seu top vendes, més protagonisme tenen.
Un model que, com apunten a la marca, està fent el treball precisament que se li havia assignat: fer créixer la popularitat del fabricant i construir així una bona imatge de marca. I és que la finalitat de Cupra no és cap altra que la de convertir-se en la marca de referència quant a elèctrics al nostre país. En aquest sentit, ningú no amaga en Volkswagen, la marca mare de Cupra i Seat, que serà Cupra el fabricant que tingui prioritat en matèria de models elèctrics per davant de Seat.
Un bon exemple d'això és el nou Born, un compacte esportiu elèctric que, si bé és cert que és molt difícil que es converteixi en un rival seriós per al Seat León, també ho és que tindrà un destacat paper a Espanya en els propers anys.
Cupra ja treballa en un nou SUV que acabarà amb el domini del Formentor
Això sí, el model en qui tenen moltes esperances posades a Cupra és el nou Tavascan. Entre altres coses perquè serà un dels models que lideri l'ofensiva de cotxes elèctrics que Cupra té planejada per als propers anys. Un Tavascan que és ja en fase de desenvolupament i que molt ja consideren com el model que acabarà amb el dominant regnat del Formentor.
I és que comptarà amb un disseny encara més atractiu i esportiu que el de l'actual top vendes de la marca. La idea és que, malgrat forma part del mateix grup, aquest nou SUV elèctric es converteixi en un dels principals rivals del Volkswagen ID.5 i del Skoda Enyaq iV Coupé.
Si bé és cert que no arribarà fins a 2024 o principis de 2025, ja se sap que Cupra té al cap dotar-lo de molt bones mecàniques, entre elles una versió amb tracció total i una potència de fins a 306 cavalls amb una autonomia que podria arribar fins als 500 quilòmetres.
De moment, malgrat que aquest Tavascan segueix en fase de desenvolupament, Cupra està centrada a seguir fent del seu Formentor, el seu model més venut amb diferència i un dels SUV top vendes a Espanya, la seva principal arma.
Això sí, a mitjà-llarg termini, quan el Formentor ja hagi complert la seva funció, serà aquest nou SUV cent per cent elèctric el que, sens dubte, i amb raó, centrarà tots els esforços d'una marca que, segurament, no imaginava fa quatre anys, quan va néixer, tenir el pes que té a Espanya.