No van ser precisament pocs els que es van quedar amb la boca oberta quan van veure la presentació del Renault Arkana. I és que, si bé és cert que la marca perquè s'havia apostat fa temps que volia fer un pas endavant quant a disseny, pocs esperaven l'encert de Renault amb aquest model.
Entre altres coses perquè, com bé saben els que estan interessats en aquest Arkana, aquest model de Renault pot presumir d'haver estat el primer SUV generalista amb disseny cupè que s'ha posat a la venda al nostre país. Si bé és cert que en alguns trets estètics aquest Renault no comparteixen el mateix llenguatge disseny que models més moderns com el nou Megane E-Tech o el nou Austral, continua sent una opció molt interessant.
Sobretot tenint en compte també, més enllà de l'aposta innovadora referent al disseny cupè, Renault ha optat per fer d'aquest model un model que compta en totes les seves versions amb l'etiqueta ECO de la DGT, ja sigui a través de les seves versions amb micro hibridació lleugera com les seves versions amb un motor híbrid.
El problema en el seu cas és que, per molt que tingui un preu d'accés més que atractiu, d'altres coses però es queda just per sobre dels 28.000 € tal com podem veure en quecochemecompro.com, existeixen diverses alternatives a aquest model nostre mercat que poden presumir de tenir un preu bastant més baix.
El Citroën C4, una alternativa al Renault Arkana
Un d'ells és precisament el seu compatriota, el Citroën C4, un model que està evidenciant l'encert de la marca francesa és el que es refereixi disseny tenint en compte que, malgrat que molts ho consideren un compacte, aquesta nova generació del C4 pot presumir de ser un crossover pur.
En aquest sentit, hem de tenir en compte que, per molt que el C4 sigui un model molt atractiu en molts sentits, la seva versió d'accés, que té un preu de poc més de 21.000 € tal com podem veure en quecochemecompro.com, no compte en cap cas amb algun sistema d'hibridació, pel que no comptarà amb l'etiqueta ECO de la DGT, una cosa que li resta punts davant l'Arkana.
Això sí, el fet que hi hagi gairebé 7000 € de diferència entre els dos models en les seves versions d'accés no està fent cap altra cosa que provocar que sigui el C4 un model molt més venut a les carreteres espanyoles. És evident que l'arcà continua tenint una bona quota de mercat i que és un dels Renault més venuts a Espanya, però l'excel·lent relació qualitat preu del seu compatriota fa molt difícil que pugui igualar-lo quant a vendes.