En Seat sempre han pogut presumir, com sol ser habitual en aquests casos, de tenir al seu mercat natal, l'espanyol, el seu millor terreny de joc. De fet, fins al boom dels Toyota al nostre país, el fabricant espanyol podia presumir de ser l'autèntica referència a les carreteres espanyoles, amb alguns dels seus models sent els més venuts en les seves respectives categories.
Després d'un 2022 en el que Seat va fer un pas important cap enrere i va acabar com la sisena marca més venuda a Espanya, sembla que en aquest inici de 2023 el fabricant espanyol ha recuperat bona part del terreny perdut, entre altres coses perquè ara pot presumir de ser la segona marca amb més quota de mercat a Espanya.
Un èxit que està arribant de la mà de les excel·lents xifres de vendes que estan aconseguint models com l'Arona, l'Ibiza o l'Ateca, els tres top vendes de la marca i opcions cada una d'elles molt interessants referent a qualitat preu. Però el problema per a Seat és que, més enllà de l'èxit d'aquests tres models, és precisament un model que havia arribat a ser el model més venut al nostre país el que ara, de forma gairebé inexplicable, està tenint unes xifres de vendes tan baixes que molts consideren que és 'a l'UCI'.
El Seat León ha de recuperar terreny perdut com més aviat millor
No és cap altre que el Seat León, un dels compactes de referència al nostre país i que, fins i tot no fa molts, podia presumir d'estar sempre entre els cotxes més venuts a les carreteres espanyoles.
Tanmateix, com bé evidencia en les xifres de vendes aconseguides en aquest primer trimestre 2023, a León ja no és que sigui dels models més venuts a Espanya, sinó que ha caigut fins a la posició 77 amb menys de 1000 matriculacions en el que portem d'any, una xifra ridícula tenint en compte que, per exemple, l'Arona, el model més venut a Espanya, acumula més de 7500 vendes.
És per això que, com bé podem veure en quecochemecompro.com, el fabricant espanyol adoptat ara per aplicar un descompte de més de 3000 € a la versió d'accés d'aquest León, de tal manera que la versió més senzilla d'aquest model es queda per sota dels 23.000 €, un preu que els situa diversos esglaons per sota d'alguns rivals directes del seu segment que el converteix en una opció molt interessant.
Tenint en compte que no és la primera vegada que Seat rebaixa el preu del seu compacte i que, tanmateix, les seves vendes l'ha millorat, no són pocs els que es pregunta fins a quin punt en Seat decidiran continuar comptant amb aquest model en un futur no molt llunyà.