El Seat León i el Peugeot 308 són dos dels models que, en els últims anys, més alegries han donat a les seves respectives marques. Dos models que, com passa també amb els seus germans petits, els Ibiza i 208, estan ressentint el boom dels SUV amb molt aplom.

Això sí, és cert que les vendes d'aquest tipus de models han caigut alhora que han pujat, i molt, les de models com els 2008 i 3008 en el cas de Peugeot i Arona i Ateca en el cas de Seat.

Tant la marca espanyola com la francesa saben que el mercat dels compactes continua sent clau en els propers anys, entre altres coses perquè són models que ofereixen les mateixes prestacions que els SUV de la seva mateixa mida, compten amb una habitabilitat molt similar i, a sobre, són més barats.

 

És per això que, ara que el Peugeot 308 ja s'aquesta convertint en un dels models més d'èxit al nostre mercat i sembla que torna a recuperar el seu espai en ell, molts es pregunten quin dels dos models és millor.

La comparativa entre dos rivals directes i al seu torn dos compacte molt diferents

El primer que es pot tenir en compte és que, mentre que el León és un model ja 'veterà', el 308 acaba de sortir al mercat, és molt més modern i per tant el seu disseny, al marge dels gustos particulars de cada un, es veu més actual.

 

De fet, Peugeot s'està mostrant molt més agressiva en aquest sentit que Seat, que sempre ha procurat ser una marca amb dissenys més neutres. Unes diferències de disseny que es fan evidents per fora però, sobretot, per dins, on la imatge d'esportivitat i la sensació de qualitat és molt més gran en el cas del model francès.

Especialment perquè, com ja és habitual i per molt que sigui un element que estigui generant molt debat, Peugeot ha continuat apostant en aquest nou 308 pel seu famós I-Cockpit que, sens dubte, és un element tan estimat com odiat per la seva posició i per les seves característiques.

 

Si ens centrem en els preus, de nou les diferències són notables i allà també es nota que el León té ja uns anys. Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu del León més bàsic de tots, el que arriba amb un 1,0 TSI de 90 cavalls de potència i amb l'acabat Reference, és de 19.390 euros amb un descompte per finançament ja aplicat de 3.530 euros.

D'altra banda, com veiem també a l'esmentat mitjà, el preu de partida de la versió d'accés del Peugeot 308, que arriba amb un 1.2 PureTech de 110 cavalls de potència amb l'acabat Active Pack, és de 24.050 euros. La diferència no és menor, però tenint en compte que el model francès arriba més ben dotat en tot, sobretot quant a motor, ha de ser l'elegit tret que es busqui una opció on el preu sigui el principal argument de compra.