Quan Seat va decidir fer de Cupra una marca pròpia, donar-li identitat pròpia i deixar que volés al seu aire, sabia molt bé que l'única manera que tenia la nova marca de triomfar al nostre mercat era si apostava per oferir una cosa diferent. I això és precisament el que ha fet Cupra en els seus ja quatre anys d'història.
Si bé és cert que en un inici els primers models de Cupra que es van posar a la venda eren models derivats de Seat, com el León o l'Ateca, l'arribada del Formentor, el seu primer model propi, va suposar un abans i un després.
De fet, el Formentor representa gairebé la totalitat de les vendes de la marca esportiva a Espanya en espera que el que ha de ser el model estavella del fabricant, el Born, del pas.
Un Born que pot presumir no tan sols d'una imatge molt atractiva i esportiva com bé és lògic tenint en compte el caràcter i l'esperit del seu fabricant, sinó de ser el primer cent per cent elèctric que posen a la venda a Cupra. El problema en el seu cas és que té diversos rivals que ja l'estan posant en una situació incòmoda.
El MG ZS EV, el SUV xinès que pot presumir de tenir una relació qualitat/preu molt top
Un d'ells és un model que, si bé és cert que no competeix en el mateix segment tenint en compte que és un SUV, sí que deixa clar que no pel fet de ser un model cent per cent elèctric això implica que el seu preu hagi de ser molt elevat.
No és cap altre que el MG ZS en la seva versió EV, és a dir, la versió elèctrica. La idea de MG, la històrica marca anglesa ara en mans del gegant xinès Saic Motors, és la de convertir-se en una de les referències entre els que busquen un elèctric cigar a bon preu.
I tal com podem veure en quecochemecompro.es, és evident que apunta a ser-ho. I és que el preu de la versió d'accés a la gamma elèctrica d'aquest MG ZS és de 21.790 euros gràcies al descompte per finançament i els ajuts, que acaben restant 9.400 euros al seu preu original.
Res a veure amb el preu del Cupra Born, que parteix des dels 30.500 euros amb un descompte ja aplicat de 8.210 euros. Ull, el Born és un model molt més ben dotat en tots els sentits, tant en motor com en equipament com en disseny, però aquestes diferències de preus entre models elèctrics no fan cap altra cosa que jugar en contra de la marca espanyola.
És més, l'elèctric més venut a Espanya, i amb diferència respecte al segon classificat, és el Kia e-Niro, un model que pot presumir de ser molt més a prop de les low cost que de les prèmium evidenciant que, almenys de moment, els elèctrics de cert nivell no triomfen al nostre mercat.