Seat fa gust molt bé que, per molt que el seu Arona hagi acabat el 2021 com el model no tan sols més venut de la marca a Espanya sinó, de fet, com el cotxe més reeixit al nostre país, la seva millor carta de cara a aquest 2022 serà el León.

Les bones xifres el SUV compacte de Seat el 2021 s'han basat en part a les bones promocions que van llançar des de la marca just abans que la nova versió, l'actualització de meitat de cicle, arribés als concessionaris del fabricant.

En el cas del León, durant tot el 2021 ja ha estat disponible la nova generació del compacte, que ha acabat l'any com el setè model més venut a les nostres carreteres. Una molt bona posició, però no la que en Seat busquen per al que durant anys ha estat el seu model estavella.

És per això que, al marge d'apostar per bones ofertes en les diferents versions del León, a la marca han apostat per fer cas a una de les peticions de molts dels seus clients. Un desig que, malgrat que pot semblar impensable atesa la tendència actual del mercat, en Seat no han dubtat a complir.

El Seat León estrena una nova motorització dièsel amb l'acabat més ben dotat i amb una sorpresa

Seat ha començat aquest 2022 ampliant la gamma mecànica del seu León amb un motor destinat als que faran molts quilòmetres però que, això sí, volen gaudir d'una conducció més atractiva i viva.

És per a ells que la marca ha llançat ara el nou motor dièsel 2.0 litres TDI de 150 cavalls de potència i 340 Nm de parell màxim que arriba associat a una tracció davantera. Un motor potent però que al seu torn promet bons consums (una mitja de 4,4 litres als cent quilòmetres) i que arriba amb la sorpresa d'estar associat a un canvi de marxes manual.

No és habitual avui dia que els fabricants optin per dotar a les gammes més altes dels seus models amb motors associats a transmissions manuals, però en Seat, veient que molts reclamaven aquest motor, han decidit fer cas a les peticions.

Un motor que tan sols vaig poder associar-se amb l'equipament més top, el denominat FR, que arriba més que bé dotat de sèrie. Així, estem davant d'un Lleó amb un motor esportiu (150 cavalls) perfecte per als que volen notar al seu peu dret el cent per cent de la mecànica i equipat amb l'últim en tecnologia de Seat.

En conte als preus, la versió del León amb carrosseria compacta amb aquesta configuració té un cost de 28.140 euros, mentre que la versió familiar, la Sportstourer, té un preu de 29.290 euros.