En un mercat de preus desbocats i amb el combustible pels núvols, els cotxes de mida mitjana es revaloritzen. Si a aquestes circumstàncies, els afegim el creixent interès que desperten els SUV al nostre país, el resultat té un protagonista clar: els tot camins petits es converteixen el protagonistes. Avui, repassem dues opcions molt interessants: el Seat Arona i el MG ZS.

Seat Arona
Seat Arona
MG ZS
MG ZS

Què ofereix l'Arona?

El Seat Arona és, si no volem complicar-nos massa la vida a l'hora de definir-ho, un Seat Eivissa sobreelevat. Mesura 4,13 metres, inclou un maleter enorme amb 400 litres, costa 16.690 euros segons el portal quecochemecompro.com i munta propulsors de gasolina amb 110 CV o 150 CV o Bifuel de 90 CV, permetent aquests últims lluir al parabrisa del cotxe l'etiqueta ECO amb els avantatges que això comporta. La versió de 150CV gasolina és notablement més cara i arriba, si escull el límit|topall d'equipament, els 30.000 euros. Massa, sens dubte, per a un cotxe petit que, encara que amb més altura|alçària lliure fins al terra que un utilitari, no deixa de ser el que és: un Eivissa una mica vingut a més amb un maleter ampli i espai interior suficient. La qualitat interior és notable i la connectivitat i l'infoentretenimiento també són de nivell. En definitiva, un d'aquests crossover urbans petits que tothom escull en lloc dels utilitaris de tota la vida.

I el MG ZS?

El MG ZS és una altra cosa i, a diferència del Seat Arona, sí que mereix el qualificatiu de SUV. Malgrat el seu preu, 12.950 euros, munta un motor de 1.5, de quatre cilindres que desenvolupa fins a 106 CV i disposa d'un canvi manual de cinc velocitats. Mesura, a més, 4,32 metres, vint més que l'Arona Aunque no és el més potent ni el més ràpid del mercat, perquè tarda 10,9 segons a passar de 0 a 100 km. En el seu acabat Confort, el més convencional, amb elements de sèrie com una pantalla multimèdia de 10 polzades, connectivitat amb mòbils Android i Apple, llantes d'aliatge de 17 polzades, fars full LED, aire condicionat, sensor de pneumàtics i sensor d'aparcament. Segurament hi ha cotxes més ben equipats en el segment B-SUV, però també és cert que no hi ha cap que ofereixi tant espai i estil com el MG ZS per tan poc: menys de 13.000 euros.