Com bé saben totes i cada una de les marques amb molt pes al mercat europeu en les últimes dècades, són diverses les marques que estan arribant els últims anys des de la Xina. Marques que fa tot just unes dècades no tenia cap intenció d'arribar al continent europeu, però que ara, amb el procés d'electrificació i ha posat en marxa, així que veuen una oportunitat més que interessant les terres del vell continent.

Un molt bon exemple d'això és MG, una històrica marca britànica que fa ja uns anys que forma part del grup automobilístic xinès Saic Motors, i que ha arribat amb la intenció de convertir-se en una de les més venudes a Europa i a Espanya els propers anys. Els plans de la marca passen pels models 100 × 100 d'elèctrics, per convertir-se de fet en una de les marques low-cost d'aquest tipus de models amb més èxit a Europa.

 

Això sí, conscients que aquest tipus de models encara estan molt lluny de ser els veritables protagonistes a les carreteres, MG ha optat també per llançar una versió amb un motor de combustió del seu MG ZS que ja pot presumir de ser el cotxe d'origen xinès més barat que pots comprar ara a Espanya.

El MG ZS, un SUV xinès que apunta a ser un dels top vendes a Espanya en els propers anys

Saben molt bé en MG que el mercat del low-cost a Espanya està dominat per Dacia, una marca que sempre ha fixat preus molt baixos en models molt senzills. És per això que els xinesos han optat per aplicar la mateixa fórmula, fins i tot un punt un més exagerada que els romanesos.

En aquest sentit, tal com pot com podem veure al configurador de MG, la versió més bàsica del seu ZS pot presumir de tenir un preu de partida que cap altra marca no pot igualar en un model d'aquest tipus: 12.950 €.

Una oferta que, això sí, acaba el proper 31 de maig. No seria estrany tanmateix que, veient l'èxit d'aquest model, la marca optés per allargar aquesta promoció. Entre altres coses perquè deixa aquest model per sota d'un dels seus grans rivals quant a qualitat preu: el Dacia Duster.

 

Si bé és cert que el model de Dacia sí que pot presumir de tenir un motor amb l'etiqueta ECO de la DGT, una cosa que MG no pot dir, el model xinès pot presumir de tenir un disseny més atractiu així com un millor i més ampli equipament.

A tot això se li ha d'afegir que el seu preu és encara millor que el del Dacia, per la qual cosa molts dels quals busquen un model amb un preu molt baix van cada vegada més als concessionaris d'aquesta marca que, per molt que mantingui el logo de la històrica MG, és cent per cent xinesa. No seria estrany llavors que els propers mesos les vendes del Duster i del MG ZS en la seva versió d'accés se'n van anar a poc a poc igualant.