El Seat Tarraco ha estat l'última aventura de la marca espanyola al terreny dels SUV, un tipus de carrosseries que s'està imposant al mercat europeu. Això sí, a diferència del que passa especialment amb l'Arona, el model més venut de Seat, així com amb l'Ateca, un dels models més reeixits de la marca espanyola, el Tarraco no està tenint precisament l'èxit que molts esperaven en el fabricant.
Es pot tenir en compte que el nostre mercat aquest tipus de models de grans dimensions mai han tingut una quota de mercat enorme, fins i tot abans de què arribar dels SUV. Les berlines grans dimensions són els monovolums de grans dimensions estaven reservades per a famílies nombroses i, per tant, la seva quota de mercat de la molt menor.
Tanmateix, sí que hi ha un petit segment al nostre país que ha gaudit sempre d'una quota de mercat molt fixa i que amb prou feines ha variat amb els anys: el dels tot terreny de grans dimensions. I és allà on arriba de nou un dels pitjors rivals del Seat Tarraco per mida, que no per concepte de cotxe: el Toyota Land Cruiser.
El Toyota Land Cruiser continua sent la referència
Si bé és cert que Toyota compta ja amb l'Highlander com la seva SUV de grans dimensions i amb capacitat de fins a set places, el Land Cruiser continua sent la referència entre aquells que buscar un tot terreny pur.
Entre altres coses perquè aquest model, més enllà de no comptar segurament amb un disseny tan atractiu com el que compten els altres models de la gamma de Toyota, està pensat per a aquells amants de l'off road de veritat, no per a famílies que busquen un SUV amb el qual allunyar-se molt de tant en tant de l'asfalt.
De fet, compta amb un motor de sèrie 204 cavalls de potència que, evidentment, està associat a una tracció a les quatre rodes així com petites modificacions que converteixen a aquest Toyota en un tot terreny capaç de desplaçar-se pels terrenys més complicats sense cap tipus de problema.
No compta ni amb el millor disseny exterior ni interior ni amb l'últim en tecnologia de la marca, però és que tampoc no és precisament la seva funció, no és un model dirigit als que busquin això, si no és que vulguin viure experiències diferents del volant. Això sí, tal com podem veure en quecochemecompro.com, no és que sigui precisament un model barat.
I és que la seva versió de sèrie supera els 50.000 €, un preu que, això sí, tenint en compte la fiabilitat i les prestacions d'aquest model, acaben fent d'ell una de les referències en el seu segment des de fa ja molts anys.