Dacia pot presumir de ser una de les marques low cost de referència a Europa. Els romanesos van fer el salt a altres mercats més enllà del seu fa ja uns anys i el resultat no podria haver estat millor.

A Espanya, per exemple, els seus Duster i Sandero són dos dels models que més èxit estan tenint des de fa ja un temps, sent supervendes al canal de particulars. Això sí, no a tots els mercats Dacia té el mateix èxit.

Un bon exemple d'això és el mercat rus, un mercat on el segment dels models de baix cost ja està més que dominat per una marca que pot presumir, com Dacia en altres casos, de ser la referència: no és cap altre que Lada.

La popular marca russa ha arribat a tenir en aquest passat 2021 ni més ni menys que una quota de mercat del 21 per cent a Rússia, evidenciant que és la marca de referència. Un fabricant que aposta per models robustos, resistents, perfecte per a carreteres complicades com les que es troben a l'esmentat país i, sobretot, a un preu molt correcte.

Lada llança el seu tot terreny més exclusiu que, això sí, continua sent un low cost

Gaudint del seu èxit, a Lada han optat per llançar una versió especial del seu Niva, un dels seus tot terrenys més venuts. El passat 2021, malgrat no ser el model top vendes de la marca, es van matricular a Rússia ni més ni menys que 25.000 unitats d'aquest model comptant les diferents versions.

Ara la marca ha apostat per anar un pas més enllà i ha llançat l'edició Niva Travel Black, una edició 'luxosa' que compta amb detalls quant al seu disseny. Entre ells, les barres del sostre, la vora de la superfície vidrada, els fars davanters els mànecs de les portes, els arcs dels passos de roda i els pilots posteriors, tots ells en negre.

Lada Niva Travel BlackL'edició Travel Black del popular Lada Niva - Lada

El millor de tot és que a Lada han fet d'ell un tot terreny pur i dur, amb un motor de gasolina de quatre cilindres i 1.7 litres que lliura una potència màxima de 80 cavalls. Mecànica associada a un canvi manual de 5 velocitats i, ull, a una tracció total amb caixa reductora.

Un Lada Niva Travel Black que, malgrat ser el més exclusiu de la marca, continua tenint un preu molt top: tan sols 956.000 rubles o, el que és el mateix, 10.900 euros. Molts apunten, i amb raó, que si arribés a Espanya seria un seriós rival per a Dacia.