No és que sigui cap secret que les necessitats i els gustos que tenen els conductors en mercats com el Japó, Europa o els Estats Units no és que siguin precisament les mateixes, entre altres coses perquè la mobilitat tampoc no és la mateixa.
En aquest sentit, es pot tenir en compte, i així ho saben tots i cadascun dels fabricants que aposten per ser un fabricant global que sigui present als mercats més importants, amb l'arribada dels cotxes elèctrics sí que és cert que algunes d'aquestes necessitats s'han igualat i, de fet, ja estan començant a aparèixer proposades per unificar criteris.
Un bon exemple d'això és la proposta del màxim responsable del Grup Renault, Luca de Meo, que ha deixat molt clar que una aposta interessant per revitalitzar les vendes de cotxes elèctrics a Europa seria la d'apostar pels famosos kei car japonesos, models que avui dia no es venen al vell continent però que són tot un èxit al mercat del Japó.
Els kei car japonesos, una opció interessant per a Europa
S'ha de tenir en compte que aquests cotxes solen quedar-se per sota dels 3,5 metres, entre altres coses perquè són models pensats per moure's exclusivament per entorns urbans que, en el cas d'algunes ciutats japoneses, no és que siguin precisament petits.
Així, tenint en compte que la regulació europea dictamina que un turisme ha de mesurar com a mínim 3,5 metres i que per sota d'aquesta mesura ja es considera un quadricicle, s'hauria de modificar la regulació en aquest sentit per donar entrada a models tipus kei car japonesos.
La idea no és precisament forassenyada, sobretot tenint en compte que, a l'ésser models que no necessiten grans bateries ni grans motors, acaben tenint un preu molt més baix, alguna cosa que al mercat europeu sempre és benvingut. "Podrien crear un superàvit de creixement per a Europa de 500 milions de lliures de PIB anual i crear 10.000 llocs de treball", va apuntar De Meo amb referència a l'impacte que ell creu que tindria l'arribada d'aquest tipus de models a Europa.
De moment, això sí, no deixa de ser una proposta, no una realitat. Això sí, són moltes les marques, entre elles Renault, que ja tenen o tindran ben aviat models elèctrics d'una dimensions molt compactes, encara que no a l'alçària en aquest sentit dels famosos kei car japonesos.